From Yesterday

"On his face is a map of the world"... 30 Seconds from Mars - "From Yesterday"



Just den meningen gillar jag väldigt mycket. Kan inte motivera det, jag bara känner det inombords. Många gånger är det så för mig, jag vet vad jag gillar, vad som är utmärkande. Men jag kan oftast inte ge skäl för varför jag känner så. Jag antar att jag går lite för mycket på känslor, i bland kommer hjärnan lite efter. I bland är det helt tvärt om, då är det bara hjärnan som dominerar och bara nonchalerar känslornas utrop.

Har varit ganska trött även i dag trots att jag lyckades somna utan att hosta sönder mig. Är allt väl underligt att jag knappt hostar alls på jobbet, medan jag på kvällen hostar så det nästan ekar i rummet. Det är ändå extremt mycket damm på jobbet.. Finurligt. Varit på call-offen i dag, känns som om jag plockat mer kläder än jag brukar. Fler sidor i alla fall, stressade som en toka i slutet eftersom det var dags att gå hem. Men jag har haft en bra dag ändå - besök, skratt och dåliga/lama skämt har lyst upp dagen som vanligt. Det är tur att jag har sådana underbara människor kring mig på jobbet! =)

Jag har varit och solat också, hade en inre debatt om jag skulle sola eller ej. Men på det viset blev det, var väldigt skönt! Damen som står i kassan är alltid lika förundrad över att jag är så tålig av mig. Är hyfsat nöjd med resultatet, var röd som en kräfta i ansiktet när jag hade solat klart. Men det berodde nog på att jag gått hur snabbt som helst ner till solariumet. Tror inte att jag någonsin lyckats gå den sträckan så fort som i dag, var måttligt varm redan när jag kom fram. Blir ju röd när jag sedan svettas i solsängen, inte alltid att jag skulle vara solbränd då jag är röd. Får se hur det lagt sig till i morgon bitti. Försöker lära mig att inte alltid vara så kvick på att döma på kvällen utan att vänta till morgonen därpå.
Nej, nu blir det duschen och en liten stunds läsande. Påbörjade en ny bok tidigare i dag, nämligen
Cirkelns Ände. Inte hunnit så långt ännu, därav att det är för tidigt att ge något utlåtande om den. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback