Shopping

Blivit mycket shopping för min del på senaste tiden. Jimmie och jag var ju runt i lördags, började lite fint på IKEA, Bauhaus, ASKO och Mio. Sedan åkte vi till Kista i och med att det är någorlunda nära i alla fall. Jag köpte lite sommarkläder, var på tiden tyckte jag. Nöjd med mina inköp =) Men det var en underbar dag, hade så trevligt tillsammans =)
I går var jag ledig från jobbet, fick inga fler tider den här veckan utöver måndagen och tisdagen. Jag åkte hit (till Stockholm) i tisdags efter jobbet =) Ledig i dag också alltså. Men i går fick jag mamma att ta tåget hit, vi gick på stan hela dagen, titade på en massa och köpte lite grann. Var väldigt trevligt, vi hade tur med vädret också. Det var lagom varmt och viktigast av allt - inget regn! Var kul att hitta på något med mamma, dessutom tror jag hon tyckte det var trevligt att komma i från Eskilstuna också. När det var dags för middag gjorde även Jimmie oss sällskap. Grym plankstek! Godaste jag ätit helt klart! Kurrar i magen bara jag tänker på det ;)

I dag tvättar jag, när jag är klar ska jag ner på stan efter det och gå på jakt efter ett par shorts åt Jimmie. Får se vad jag lyckas finna =)

All Over

Hade en helt underbar helg! Mycket shopping och dylikt i lördags. Kan skriva mer om det imorgon eller så.
Tog bussen hem till Eskilstuna igår morse eftersom jag skulle jobba. Då det regnade något kopiöst tog jag en taxi till jobbet. Kände mig sådär lagom... bortskämd då. Men hade verkligen ingen lust att gå och hämta cykeln och sen cykla ut till Svista. 25min i regn, nej tack. Började 1½h timme senare än alla andra i och med att jag inte kunde ta mig till Eskilstuna tidigare än 09.10. Gick smidigt och bra att arbeta igår, nästan skönare att jobba på söndagar än på vardagar. Fick bara jobba två dagar den här veckan, idag och imorgon. Om det nu inte är på det viset att det behövs på onsdag, om inte börjar min helg då =) Har inte bokat tågbiljett än pga det, köper en på stationen imorgon isåfall. Har packat ner det mesta i väskan, lite smått som får läggas i imorgon. Ska bli så härligt att träffa Jimmie igen, även om det inte alls var längesen ;)

Var på Apoteket och köpte min hudkräm efter jobbet och jag pumpade cykeldäcken också. Äntligen. Tog ett tag för mig att komma till skott. Var ute och sprang i skogen också, var inte alls lika grisigt som jag trodde. Härligt =) Var och solade också, var varmt och underbart! =)
Nej, nu är det nog dags att sova men jag har fastnat framför Day Break...

Uppåt

Har varit på bra humör idag, utan någon speciell anledning. Jag klagar absolut inte, tycker det är skönt att det känns lite bättre inombords. Jag behövde verkligen en vändning, började kännas aningen hopplöst. Mycket leenden från min sida med en blandning av flum om jag nu kan uttrycka mig på det viset. Skojhumör kan väl vara en bättre formulering.
Tog en titt på papperskorgen som jag körde på i går precis innan vi slutade. I all hast råkade jag tydligen köra in i en papperskorg ganska kraftigt.. i dag såg den inte särskilt stabil ut. *visslar och ser oskyldig ut*

Bokade tågbiljetten till morgondagen alldeles nyss, tar som vanligt 17.04 tåget, om nu inte 16.04 tåget skulle vara försenat och uppenbara sig för mig såsom förra veckan ;) Knappast troligt, men önska går ju.

Var och åt hos mormor efter jobbet, var kul att träffa henne igen =) Sen blev det promenad. Var meningen att jag skulel ta en promenad i skogen som uppvärmning och sedan springa. Men fick avbryta efter promenaden för jag skulle möta en tjej vid Lidl, hon skulle hämta sin balbild från förra året. Nu har jag bara två bilder som måste hitta sina rätta ägare. Känns som att jag kanske bör se till att få bort de härifrån.. mja. Precis. Efter det tog jag min löprunda i skogen, kändes väldigt bra måste jag säga. Inte så tungt som vanligt. Kanske var lite lätt om fötterna just i dag. Underbart skönt hursomhelst! =) Nej, nu ska jag se slutet på CSI och sedan läsa några sidor i boken innan det är dags för sängen. Nattinatt!

Fredagsnöje

På fredag ska jag och Jimmie på bio =) Köpte precis biljetter till Pirates of the Caribbean 3. Tog den sena visningen på Sergel i och med att jag inte är framme i Alvik förrän vid halv sju om jag jag tar tunnelbanan. Sedan måste vi ju äta innan också. Utmärkt med kl. 21! Ska bli trevligt att se slutet. Hoppas den lever upp till mina förväntningar =)

Nu ska jag läsa ett par blad i Det Tredje Tecknet innan det är dags att sova. Nattinatt hur som helst!

Norrlandsresan

Åter hemma, kom i försig hem från Sidensjö natten till måndagen men fröken har verkligen inte känt för att skriva något. Åkte hem från Stockholm sent på måndagen för att sedan jobba på tisdag. Jobbar fram till fredag, sen är det Stockholm som gäller =)
Bussresan upp till Ö-vik gick ganska bra med tanke på att varken jag eller Jimmie kissade under 7 timmar och 30 minuter. Världsrekord för min del i alla fall. Jag vägrade i försig att använda toaletten på bussen, lika bra att jag inte kände behov av att gå på toaletten. Vi roade oss med att spela kort, snacka skit och bara vara. Gick ganska snabbt ändå, trodde det skulle gå lite trögare. Lyckades vinna en glass och en lunch på kortspelet i alla fall. Förloraren skulle bjuda vinnaren alltså. Det här med att jag vann är genomgående för helgen märkte jag sen =)
Jag och Jimmie har avnjutit frukost i solen på uteplatsen, njutit av det underbara vädret vid deras stuga. Jag drog fötterna i vattnet. Är en sjö precis vid deras stuga... hundarna svansade runt mig på stranden, gick inte så bra att sola då. Skulle skvätta vatten och sand på mig hela tiden ;) Så söta så!
Då övergick jag till att spela kubb med min älskling. Fröken vann med 8-2. Första gången jag vunnit i kubb dessutom, men måste erkänna att jag var rätt vass ändå. Bra motstånd fick jag =) Här lyckades jag vinna ett par trosor, två par strumpor och en massage. Sedan slutade vi satsa och bara spela. På söndagen vann jag med 5-4, lite mer jämnt då. Jag låg under till en början, men jag kom igen ;)
Hann även med en liten löprunda på några kilometer på grusvägen där vid stugan. Var rätt varmt, men jag bet i hop. Övergick till att studsa på studsmattan sen, man kände av det i kroppen dagen efter. Muskler som jag inte brukar använda fick vara med i matchen också ;)

I helgen tog ju folk studenten, därför tänkte vi att vi skulle ta hans BMW in till Ö-vik för att kolla läget. Var rätt dött för övrigt, men inte på alla ställen... Vi skulle åka på en gata där (som jag absolut inte vet namnet på), där står det polisbilar. Vi blir stoppade och Jimmie får visa sitt körkort och blåsa. Sedan berättar den trevlige polismannen att det är bötbelagt med 1000kr att köra på den här gatan efter 21 på kvällen. För att skippa detaljer, vi slapp få en bot i alla fall. Polismannen tyckte vi skulle ta de här 1000kr och gå ut och äta en fin middag. Tack snälle polisman säger jag bara ;)
Hade en alldeles underbar helg däruppe, ville inte åka därifrån. Skulle inte varit helt fel att vara där några dagar till. Var så fridfullt och härligt, bara få njuta av livet. Men jag får hålla till godo till den 20:e juli då vi åker ner till Kefalonia. Ordet längta är inte tillräckligt för att ge den här känslan inom mig rättvisa.

Gått bra att jobba de här två dagarna, i går fick jag vara på övervåningen och märka kläder samt hänga upp kläder. Var väldigt skönt att slippa call-offen, men luften var väldigt dålig däruppe också. Usch säger jag bara. Fast det var lika hemskt nere på call-offen i dag. Fast dagen har gått rätt fort ändå, båda dessa dagar. Hoppas på att resterande dagar på arbetsveckan ska försvinna lika kvickt som de som passerat.
Varit ute och sprungit en runda i skogen också, sedan solat.
Nej, nu ska jag nog läsa lite innan det är dags att sova. =)

Finally!

Äntligen fungerar internet hemma hos Jimmie igen. Ringde till honom för en stund sen och talade in ett triumferande meddelande ;)
Har suttit i telefon i evigheter känns det som.. de från ComHem hade varit här i källaren och kikat om allt stod rätt till och lämnat en lapp i brevlådan med ett nummer som man skulle höra av sig till om internet fortfarande vägrade fungera. Då har fröken talat med någon där och han hjälpte mig! =) Så skönt! Var ett förbaskat pillande på allt möjligt. Men nu är allt bra igen =)
Ska snart ta och göra mig i ordning, ska springa ner till Alviks torg innan jag ska till manikyristen. Tänkte se om det går att göra kopia på Jimmies nyckel och även inhandla lite skinka och dricka. Bussen åker 17.30 från Cityterminalen. Ska försöka hunsa honom att åka in så tidigt det bara går - ingen lust att stressa i värmen. Men jag tänkte göra lite smörgåsar till resan. Glömde köpa skinka i går när jag var och handlade. Smörgåsar, yoghurt, MER och lite mineralvatten. Borde man klara sig på tycker man. Får se till att äta innan vi åker också.

Förresten hade jag nog aningen tur i går. På jobbet, då gick jag på Dam-avdelningen på morgonen, sedan blev jag skickad till Herr/Underklädes-avdelningen. Trots att det är mycket varmare där föredrar jag den avdelningen på något vis. Blir inte lika mycket kö och sedan är det oftast färre människor där än på andra avdelningar. Förmodligen för att det går snabbare att plocka underkläder. Blev glad trots hettan. Åkte med Tina till tåget, vi var kvar en stund på lagret då hon skulle samtala med en av våra chefer. Åkte därifrån kanske vid halv fem och var nere på stan strax innan kvart i. Promenerade i egen takt till tågstationen, inga brådska i och med att tåget inte skulle avgå förran 17.04. När jag väl närmar mig stationen inkommer det ett tåg på spår ett där Stockholmståget oftast avgår i från. Tittar upp på den stora skylten vid spåret och ser att det är ett försenat tåg på väg på Stockholm. Då fick jag eld i rumpan och springer allt jag kan (med min tunga väska) in på stationen för att hämta ut min biljett. Så långsam har maskinen aldrig varit!! Hann med nöd och näppe på tåget. Hann bara kliva på, sedan stängdes dörrarna. Hjärtat slog otroligt fort vill jag lova. Var tur att jag hann med det försenade tåget, för det tåget som jag egentligen tänkte ta skulle ersättas med buss.... Jag tackade de högre makterna. Jag och kille satt och samtalade hela vägen till Stockholm, var trevligt med lite sällskap. Jag har blivit mer och mer på det viset att jag tycker om att prata med främlingar.. nu lät det där lite fel.. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att det inte ska låta sådär. Men det är kul att prata med folk i alla fall. We'll leave it at that ;)

Nej, om man kanske skulle ta och göra sig i ordning lite smått. Måste se till att packa för oss båda, har en idé om hur det ska bli i slutändan. Vissa saker vägrar jag ha i väskan som jag inte kommer ha uppsyn över. Ingenting värt att stjäla men det blir säkert ett par grader där nere.. hrm. Får se om jag uppdaterar innan vi åker =)

Day off

Skönt att vara ledig idag!
Vill bara börja med att säga: - Björn, vi saknar dig också! Speciellt på torsdagar då jag och Tina inte har någon att klocka =(

Känner mig inte alls sugen att lägga mig i sängen för att sova, antar att jag gick upp lite för sent... 9.30. Inte så sent ändå, men i jämförelse med vilka tider som vanligtvis gäller. Hade tänkt att stiga upp lite tidigare, men var så fruktansvärt trött. Var och sprang en runda i skogen, borde tagit den tidigare än halv elva. Var redan kokhett därute! Blev en uppvärmningspromenad och sedan löpte jag den långa specialrundan. Det är fortfarande 2-0 till ormarna och jag ska försöka hålla det på den nivån.
Har legat ute på balkongen i princip hela dagen, verkar som det tog rätt bra idag =P Även läst lite, kommit i gång riktigt ordentligt med
Cirkelns Ände. Påbörjade den för ett tag sedan, men inte blivit av att fortsätta. Nu när jag väl kommit i gång är det sannerligen svårt att lägga i från mig den. Har lagt ner den i väskan, vill inte glömma den när jag åker i morgon efter jobbet. As usual när jag åker någonstans bär det av till Stockholm och min förtjusande pojkvän. Fast den här gången ska vi sedan bege oss upp till Sidensjö. Vi åker buss upp och sedan tar vi hans BMW ner. Åh, det påminner mig om att jag måste stoppa ner kortleken i väskan. Något måste jag underhålla oss/mig med under bussturen ;) Ska bli trevligt att åka i väg en sväng =)
Innan bussen går på fredag ska jag till manikyristen som var tvungen att ställa in vår tid förra veckan. Såg verkligen fram emot det, men mest var det för att vi skulle på festen på kvällen. Men jag blev så sugen att jag ville göra ett besök hos henne ändå. Sådär utan egentligen anledning.. =)

Nu ska jag lägga ner alla saker i väskan som jag kom på att jag glömt. Nattinatt!

Hrm..

Gick inte att få texten som jag ville efter bilderna, valde därför att skriva ett nytt inlägg.

Var inte alls särskilt sliten efter fredagen, kände mig bara lite skakig vilket jag brukar göra dagen efter alkoholintag. Vi glömde prova Revigör, men det får testas en annan gång. Jag och Jimmie hade tänkt och lyxa till det ordentligt i slutet av månaden, middag och utgång. Bara vi två =) Blir nog väldigt mysigt och skoj! =) Utan tvekan.

Blev promenad för mig både i lördags och i söndags. I lördags promenerade jag till Minneberg, (efter att ha gått fel först.. hrm..) var några sorts festligheter där som Jimmie deltog i. Blev pizza efteråt med Jimmie och hans kollega plus hennes pojkvän. Ah, blir så jobbigt att skriva på det viset, men det får gå an. Var mycket smaskigt, tänkte att jag kunde unna mig det när jag är så duktig och tränar så hårt =) Hyrde film på kvällen,
Children of Men. Trodde den skulle vara väldigt bra, men icke. Ack så besvikna vi var. Har försökt hyra den förut, men den har alltid varit slut. Hade nog byggt upp en del förväntningar som filmen tyvärr inte motsvarade.
På söndagen promenerade jag till Plantagen vid Abrahamsberg - i hettan. Jag var klyftig nog att ta med mig jackan, den var det bara att ta av efter en liten bit. Köpte en blomma och gick sedan till Jimmie på hans visning och lämnade av den - och sedan åter hem till honom. Blev en liten runda det där =P

Löpte i skogen i går, hade tänkt att göra det i dag också. Men det har ju varit så varmt att jag kände att jag inte orkade. Blir att ta sig ut i morgon förmiddag, innan värmen kommer. Är nog mer passande.
Nehe, om man kanske skulle sätta sig i soffan och titta på TV ett tag. Oh, det kommer ju Ugly Betty och Desperate Housewives =)

New month - nya tag

Don't think so really. Känns lite som en ond spiral, försöker vara nytänkande och positiv. Men det är så hemskt svårt när man inte trivs, när man vill bort. Jag är mycket väl medveten om att det svänger för mig rejält, men i det stora hela - jag måste hitta ett nytt jobb. Det är inte jobbigt, det är inte dåligt betalt och mina kollegor är underbara. Men jag tror jag börjar nå min psykiska gräns. Men som sagt, det svänger. I går hade jag en bra dag igen, så bra den går att bli under dessa omständigheter. Någorlunda idag, egentligen är det inget fel. Men, men, men.. typ så känns det. Teoretiskt är det så enkelt att gå till jobbet, utföra det och sedan gå hem. Men praktiskt är det svårt, sådan motvilja. Underbart nog är man ledig i morgon! Så härligt, har tänkt att sola på balkongen hela dagen - sedan äta tacos och kika på Sverige - Island med mamma. Låter ändå ganska trevligt måste jag säga! =)

Hade en fantastisk helg trots lite känslomässiga trubbel. Men i det stora hela, alldeles utmärkt. 30års festen med Dallas temat var kanon! Tyckte Jimmie och jag var väldigt tjusiga, tråkigt nog finns det nog inget kort på oss tillsammans. Vi var så stressade innan vi skulle åka, därav att det inte blev några ordentliga kort tagna. Väl på festen, ja, jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det. Fotografen ansåg inte att vi var värda att vara med på bild när vi stod tillsammans. Däremot fotades jag med mat! i munnen och sedan när jag häller upp vin åt en kille.
Tog däremot några på mig själv med mobilen, därav den dåliga kvaliten. Hursomhelst, jag och Jimmie, plus en av hans arbetskollegor och hennes pojkvän var kvar till sist. Tror vi tog taxi hem vid halv fyra. Var mäkta skönt att lägga sig i sängen sen ;)
När jag rullade håret på dagen tog det över en timme, jag fick hjärnsläpp vissa gånger när rullarna fastnade i håret och inte riktigt ville. Men det blev volym och lockar ändå, trots att rullarna försökte bråka med mig ;)