I-lands problem

Dagens I-lands problem är att jag glömt min pincett hemma i Eskilstuna. Det som gör situationen bättre är att Jimmie tappat bort pincetten som han ägde tidigare. Men han har efter mitt skumma sms svarat att vi köper en på vägen.
I går var vi på teater och jag kände mig väldigt fin i min Madonna klänning och underbara skor. BH:n jag köpte häromdagen var mindre skön och bidrog med lite obehagskänslor. Men föreställningen var bra och jag kände verkligen igen det karakteristiska som är Strindberg. Det var synd att jag var så trött bara.
I dag är jag som jag tidigare nämnt ledig från arbetet i och med att vi snart ska styra vår kosa till Norrland. Läste i morse på text-tv att det var stormvarning i Norrland men Jimmie bedyrade att det är uppe i fjällen.

Åh, jag blir så irriterad på den här datorn. Hade skrivit ett rätt långt inlägg och plötsligt stängs sidan bara ner. Det här första stycket hade jag sparat innan i alla fall. Tänkte avsluta meningen som jag hade påbörjat och sedan spara, men poff var sidan borta. Aja....

I går när jag skulle ta tåget till Stockholm stod jag och samtalade med en dam innan tåget hade anlänt på stationen. Vi fortsatte även att tala under resans gång, det visade sig att vi båda hade blivit lämnade åt våra öden och skulle tvingas ta tunnelbanan;) Eftersom vi båda skulle ta gröna linjen gjorde vi sällskap fram till Fridhemsplan där hon skulle av. Jag däremot fortsatte till Abrahamsberg då jag skulle möta Jimmie på hans kontor. Tidsplanen blev lite försenad men vi hann ändå till Dramaten. Blev att stressa utav bara den, en stund var jag väldigt rädd att vi skulle missa första akten av den orsaken att de inte släpper in folk efter sista ringningen. Det visade sig dock at vi var ute i någorlunda tid. Bra det!

När jag ändå var inne på stormvarning innan, det blåser rätt kraftig här uppe på berget också. Tittade precis utanför fönstret och såg hur träden svajade mycket åt alla möjliga håll. Nu tyckte jag att jag var lite fyndig som gjorde kursiv stil på blåsa och svaja då det visar på att de går åt alla håll och på ett vis tar med sig orden. Lite invecklad förklaring men jag hoppas jag på något sätt gör mig lite förstådd.

Har varit lite produktiv den här morgonen, diskade bort allting. Tänkte att det kunde kännas fräschast när vi återvänder hit igen sent på söndag. Blir inget jobb på måndag, dock resten av veckan. Var ganska behagligt att diska, lite ombyte från att plocka kläder, packa backar och kasta kartonger. Ombyte förnöjer som jag brukar predika för de flesta på jobbet. Hade för övrigt en alldeles underbar dag i går, jag var glad som få. Var av flera olika anledningar som jag var så glad. Är alltid så trevligt när man är genuint glad, ren glädje är det bästa!

Nej, om man kanske skulle hoppa in i duschen och sedan göra sig i ordning lite lätt. Måste även packa ner sakerna som jag i all hast rev upp ur väskan i går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback