Moving on..

Tiden bara rinner i väg och dagarna bara går. Arbetsveckan är slut och nu är det helg.
I morse upplyste Tina och Björn mig om att det var fredag den 13:e. Vidskeplig som jag är. Trodde att dagen skulle bli katastrof men det har den inte varit. Inte för fem öre, om man nu inte räknar med en särskild händelse i skogen.
Blivit förföljelse i gångarna igen, vad slumpen kan åstadkomma. Fortfarande bara skratt och leenden, man kan inte göra annat. Har i alla fall haft trevligt sällskap och samtal, viket givetvis bidrar till att tiden rinner i väg och man har automatiskt roligt på jobbet =) Det är inget man direkt säger nej till. Jag mår så bra när jag får vara glad, genuint glad.
Fick för övrigt reda på hur jag jobbar kommande vecka, måndagen blir nog lite utav en mardröm. Börjar 7.15 och ska sluta 20.00. Får se hur det blir, tror dock att jag kommer vara mäkta trött efter den dagen. Resten av veckan är det som vanligt, 7.15 till 15.45.

Har varit ute i skogen också, på promenad i över två timmar. Den där särskilda händelsen som jag tidigare nämnde var att jag "mötte" en liten orm mitt på vägen. Jag skrek till och hoppade undan. Jag är så fruktansvärt rädd för ormar att det inte finns ord för det. Usch! Det är det enda som varit hemskt i dag, allt annat har varit toppen. Men lite dåligt måste det väl ske för att man ska uppskatta de goda stunderna.
Var hos mormor också ett tag, hon hade problem med TV:n och boxen och då fick fröken Åkerblom hoppa in i rollen som repair woman.

Precis duschat, ska nog försöka ta det lugnt. Eventuellt sätta mig i soffan och titta på TV. Får se vad som sker...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, gött. Tyvärr jobbar jag inte imorgon då det inte passade att jag skulle ha körlektion 17:40. :/ Trodde jag planerat bra, men TJIII fick jag.
Jag är också sjukt rädd för ormar. Ser jag dem på teve så måste jag snabbt som attan byta kanal. Fångarna på fortet var en mardröm när de skulle in i den där ormgropen. Fattar inte hur de kunde ha en sådan bisarr grej med. Sjukt jobbig.

2007-04-16 @ 02:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback