One mile

Har blivit en mil i skogen två dagar i rad nu. Så härligt, men benen är lite ömma. Kände det i dag när jag gick runt inne på call-offen också. Milen gjorde sitt i går vill jag lova, kan tänka mig morgondagen. Men det är ganska skönt att ändå veta att man varit nyttig och gjort något bra för kroppen och själen.

Varit en riktigt superdag på jobbet, det mesta har gått bra. Jag gjorde ingen tabbe som i går när jag plockade kläder på fel rad. Gott humör helt enkelt. Så mycket ett leende kan göra med människor kring en och även en själv. Jag är väl lite så att när jag är på dåligt humör syns det så väl att jag skrämmer bort omvärlden. Men när jag väl är på bra humör är jag som en sol. Min glädje bara lyser och strålar, på det viset känns det i alla fall. Piggar upp mig rejält!
Bland annat fått skratta åt en utlånad namnskylt och hälsningar på min plockvagn. Torra skämt som lett till skratt och bara underbara människor på jobbet.
Nu är frågan om jag någonsin har använt så många positiva ord i ett och samma inlägg. Skandalöst! ;)

I morgon är det torsdag och då är det dags för mig och Tina att klocka Björn medan han mumsar i sig pannkakor. Varje torsdag beställer han pannkakor och vi har gjort det till en grej att ta tid. Det hela grundar sig i att han en torsdag verkligen kastade i sig pannkakorna. Jag och Tina tittade bort en liten stund och helt plötsligt var tallriken tom. Inte ens spår av sylt och grädde! ;)

Nej, nu ska jag sätta mig i köket och fylla i ansökningarna till högskolorna/universiteten. Wish me luck! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback