Ännu en söndag

Än en gång har söndagen fint passerat. I bland känns det som om jag helt förlorat tidsbegreppet. Förvisso är jag väldigt säker på att det är just söndag idag =)

I går var jag nere på stan med mor, vet inte riktigt vad det var för ärenden hon skulle uträtta. Sällskap ville hon ha hursomhelst. Som den underbara dotter jag är ställde jag givetvis upp.
Var meningen att jag egentligen inte skulle köpa någonting, men det blev ett linne från H&M som jag tänkt eha när jag är ute och springer i skogen, samt en skjorta och en söt kortärmad tröja från MQ.
Det konstiga med den här dagen var.. ja, vi tänkte att vi skulle fika hos mormor när vi var färdiga på stan. Därför köpte vi en hallonlängd på konditoriet inne i Cityhuset. Hur som haver, mor fick tillbaka en tjugo-lapp. Värt att nämna att det var den enda tjugo-lapp hon hade i börsen. När vi sen var på Konsum och skulle betala säger killen i kassan att det är en gammal tjugo-lapp och att det inte går att handla med den. Hrm... varför cirkulera gamla pengar i omloppet? Visserligen var det bara en ynkla tjugo-lapp, men ändå. Hur ofta tänker man på att titta på pengarna mer än för att se att det är rätt valör?  Dessutom var vi lite snurriga just då hon fick växeln. Hmpf säger jag bara!

Då det var solsken när jag åter gjorde entre i lägenheten bestämde jag mig för att absorbera lite av solens strålar på balkongen! Skönt! När det hade blivit lite svalare letade jag rätt på ett par shorts, de jag vanligtvis har ligger i Stockholm. Glömde packa ner dem när jag åkte hem =/ Tur nog hade jag ett par i reserv!

Har inte roat mig med allt för mycket i dag, bara ugglat. Inte känt för att göra mycket. Tog en liten powernap på soffan under dagen, har sovit riktigt dåligt de senaste nätterna. I natt tog det säkerligen 3½ timme innan jag äntligen somnade.
Var meningen att jag och Jimmie skulle gå på Smashing Pumpkins i kväll, men vi kom överens om att det var bäst att jag inte följde med.

Började läsa en ny bok i dag,
Danteklubben. Inte kommit särskilt långt, får se om jag orkar koncentrera mig på att läsa mer i dag. Har funderingar på att försöka lägga mig någorlunda och somna någorlunda tidigt. Vill upp och springa i skogen så tidigt som möjligt. Förhoppningsvis är det dåligt väder i morgon, älskar att springa när det regnar lite smått! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback