Åstundan

Har varit skönt att jobba de senaste dagarna fastän jag varit väldigt trött när jag kommit hem. Jag har mig själv att skylla egentligen då jag inte sovit tillräckligt för att vara på topp och må bra. Tog igen det i natt, sov klockan runt. Var väldigt härligt att valna upp i morse och känna sig mer utvilad än på länge. Var meningen att jag skulle arbeta i dag också, men jag tackade nej eftersom jag för andra gången den här veckan hade en bokad biljett till Stockholm. Den här gången kände jag att jag verkligen inte kunde hålla mig ifrån att åka och träffa Jimmie, saknat honom något oerhört! Jag ska dock arbeta i morgon, därför åker jag hem i kväll. Ångrar inte att jag åkte hit i stället för att jobba, var underbart att träffa honom igen.

När jag kom hit i går skyndade jag mig för att hinna till ishallen i Stora Mossen, var till och med fem minuter tidig till matchen. Var roligt att se honom på isen fastän ans lagkamrater var pinsamt dåliga. Jag ska inte kommentera för mycket eftersom jag själv inte skulle kunna göra mycket bättre. De har nog en del att lära sig av Jimmie vill jag lova. 

I dag tar jag det bara lugnt och låter kroppen vila, har boken liggandes bredvid mig. Tänkte att jag skulle ta och skriva lite när jag ändå var på mitt mer kreativa humör. Det är ganska ljuvligt att se ut genom fönstret och följa flingornas väg ner från himlen till marken. Det bara yr av snö här utanför, kan nog tänka mig att det är rätt kallt ute för tillfället. Kände i går kväll att det var iskallt ute, var alldeles stelfrusen om fötterna när vi kom tillbaka från hallen.

Ska nog ta och fortsätta att läsa, måste nog dock först hämta ytterligare ett par strumpor då jag fryser något fruktansvärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback