Förtjust

Installerade nya inställningar tidigare igår för Internet Explorer. Fick den nyaste version och jag måste säga att jag inte är alltför förtjust i dess upplägg. Föredrar den tidigare versionen, men jag antar att jag kommer att vänja mig även vid denna. Vissa saker lägger sig efter ett tag, när vanan tar över.

Kom hem igår vid ett tiden, åkte mest hem för att jag var tvungen att hämta min finska hockeytröja. Jag och Jimmie ska åka till Sidensjö imorgon och åker tillbaka till Stockholm tidigt på söndagen. Hinner inte hem till Eskilstuna på söndagen.. vilket betyder att jag behöver tröjan med mig innan. Är LG Hockey Games nu i helgen och på söndag är det Finland som spelar mot Sverige. Helt klart något man måste se live =) Det kan man givetvis inte göra utan den underbara tröjan.

Var hos mormor och åt igår, var trevligt att träffa henne igen. Jag kände mig nästan en aning ringrostig med finskan, men efter 5 minuter flöt det på som vanligt. Jag tror mormor gillar när min mun går i ett och det är väl lika bra att hon gör det =) Mamma brukar säga att mormor gillar när hon får veta vad som händer med mig och allting runt omkring. Eftersom jag inte är hemma på Alla Hjärtans Dag ska jag skicka något fint kort till henne. Mamma och jag ska köpa en flaska konjak till henne som mamma sedan får ge. Tycker det är rätt bra att hon i den åldern slipper äta mediciner och liknande. Hon tar sig ett litet glas (och nu menar jag ett litet glas) varje dag, verkar fungera i allafall och det är huvudsaken. Börjar man ta en medicin fortsätter det bara i oändlighet. Den första medicinen ger biverkningar och då måste man ta en till medicin för att motverka biverkningarna, den medicinen ger i sin tur andra sorts biverkningar.. ja, jag tror jag fått fram mitt budskap med det där.


Var och solade tidigare idag, vilken skillnad den gör i ansiktet. Huden blir såpass mycket bättre efteråt. Solade med Jimmie i Gröndal i måndags, det solariet skrämde mig en aning i början. Hade något enormt fläktsystem i själva solsängen, tyckte det bullrade lite väl. Efter en stund la sig rädslan, i helhet ett rätt trevligt solarium måste jag säga. Blir inget mer solande den här veckan, tycker det får räcka. Får ersätta solandet med skridskor, herrn har lovat mig att vi ska åka skridskor när vi åker dit upp. Det ser jag fram emot väldigt mycket! Ska se till att ta med mig lite varmare kläder, har ingen lust att frysa halvt ihjäl. Får se vad jag lyckas få fram i garderoben. Mamma och jag ska städa lite i garderoben när hon kommer tillbaka från optikern vilket är om ett par timmar.

Läste förresten ut
Historikern igår, är mycket nöjd med det köpet. Eller ja, det var en julklapp. Riktigt bra bok måste jag säga! Ska välja ut en ny bok ur hyllan som jag ska börja läsa härnäst. Funderar på antingen Nobels testamente eller Flickan från ovan. Har inte riktigt bestämt mig, återstår att se till morgondagen då jag antagligen bara kommer ta en bok då jag packar ihop mina saker.
Ska nog kanske försöka göra någonting nyttigt medan jag väntar på att mamma ska komma tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback