Incoming

Har känt mig väldigt kreativ under dagens gång och tänkte att jag lika väl kunde sätta mig här och kanske vara en aning aktiv.

Var som sagt så trött igår att jag sov klockan runt. Var ganska skönt att vakna 12.04 och ja, jag sneglade på klockan direkt då jag vaknade. Har en tendens att göra det, tror nog att de flesta ändå är besatta vid tiden. Jag är inget undantag, av någon suspekt anledning går klockan på min mobil tio minuter för fort. Har haft så sen början på gymnasiet, försökte nog inbilla mig att jag skulle passa tider bättre med tio minuter till godo. Det dumma är att jag ändå hela tiden tänker att den går tio minuter före och förändrar mina tidsplaneringar föga lite. Det har bara hängt med eftersom jag vant mig, skulle jag låta den gå rätt skulle jag med all säkerhet istället vara tio minuter försenad. Alla har vi väl små konstigheter för oss.

Tog bort det röda nagellacket i går också, känns nästan lite tråkigt att ha helt genomskinlig lack nu. Till en början kände jag mig ytterst osäker med en sådan synlig färg men nu saknar jag nästan något lite extra. Får se vad jag hittar på, eventuellt blir det fransk manikyr i morgon. Ingen idé att starta ett nytt projekt såpass sent på kvällen.

Har läst största delen av dagen, började på
Nobels testamente. Har haft med mig boken till Stockholm men det har inte riktigt blivit av att läsa. Den är ganska lättläst om man jämför med de andra böcker jag läst. Går liksom mer undan om man kan uttrycka sig på så vis. Har läst ungefär hälften, vilket gör att jag räknar med att bli klar under morgondagen. Om det nu blir av att läsa.. Kvällen då? Jo, Melodifestivalen. Den har faktiskt varit under all kritik, de flesta år har det ändå varit rätt bra. Antar att man blivit bortskämd, hoppas fortfarande på ett bidrag som ska få mig att tänka: Wow, vilken bra låt.
Är en deltävling kvar, får se vad nästa lördag har att bjuda på.

Funderar på att klippa mig nästa vecka, har fått ganska långt hår nu. Börjar bli dags att göra något åt det, klippa topparna eller lite mera. Kan vara skönt att bli av med lite svall och diverse kluvna hårtoppar. Klippningen får i så fall ske på tisdag eftersom jag har tänkt gå till Arbetsförmedlingen på måndag och där vet man aldrig när man är klar. Kan få sitta hela dagen där om jag har otur, jag får helt enkelt se till att vara där väldigt tidigt på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback