Silly me

Var på Arbetsförmedlingen imorse, var där strax innan tio. Men tydligen hade de öppnat ungefär en minut innan jag kom dit, lyckligvis hade enbart 9 personer hunnit ta lapp. Fick inte vänta så hemskt länge, men kvinnan jag talade med var väldigt trevlig. Gick som smort! Sedan var jag på banken och satte in pengar. Gick igenom ett par affärer också, men hittade inget särskilt. Köpte en bas till naglar åt mamma, hon ville gärna ha sådant. Får se vad hon tycker om den jag köpte. Gick kvickt på Apoteket också när jag hämtade ut mitt recept, jag är minst sagt chockad. Brukar alltid ta en evighet innan man fått sitt recept, det är nog dagens fenomen.
På tal om annorlunda saker, kom in en kvinna på Arbetsförmedlingen som såg lite suspekt ut. Sen såg jag att hon hade en stor ryggsäck med säkert 20-30 små gosedjur fast på den. Tror inte att allt stod rätt till med henne, men det är bara att vara lite fördomsfull.

Var meningen att jag skulle åka till Jimmie i kväll, men jag ska jobba på H&M i morgon och på onsdag. Vi båda tycker att det är bra att jag får jobba, fastän vi saknar varandra rätt rejält vid det här laget. Kommer därför åka till honom direkt efter jobbet på onsdag. Ska till ishallen i Stora Mossen och se när han spelar, trodde först att matchen börjar 19 men tydligen börjar den inte förrän 20.00. Skönt är väl det, då slipper jag stressa som en dåre från hans lägenhet dit. Är några kilometer dit från honom, hade funderingar på att först ta en taxi dit. Har ändrat uppfattning nu, det finns gränser för när man tar taxi. Nu har jag inte ens bråttom, vilket gör det självklart för mig att promenera dit. Får hoppas att jag hittar dit, Jimmie skulle vara snäll och skriva ut en vägbeskrivning åt mig. Måste ändå förbi hans lägenhet innan matchen och lämna väskan.

Varit hos mormor och ätit också, fiskgratäng, mums! Var trevligt att sitta och prata en stund, sen var jag tvungen att dra vidare till solariet. Hade beräknat tiderna lite fel, men i stället ska jag försöka få i hop oss hos mormor och äta semla och ha lite trevligt. Ska ta mig ett snack med mamma när hon kommit hem från jobbet. Hon borde bara hemma om en liten stund, hoppas innerligt på att hon köpt med sig croissanter. Är riktigt sugen på en ljummen sådan med honung på. Läckert!

Känner mig uppfriskad efter att jag solade, var underbart som vanligt. Kvinnan på solariet berättade att de delat ut häften till skolelever att de får sola två gånger till halva priset och tydligen är det också elever på mellanstadiet som fått dem. Det hade kommit massa tjejer i 11års åldern som ville sola. Sen när börjar man sola i solarium när man är så ung? När jag var i den åldern var det inte ens aktuellt, hade inte ens en tanke på det. Blev man solbränd i den åldern var det för att man hade badat på sommaren och fått lite färg på köpet. Kändes lite konstigt måste jag säga..

Har varit ganska hurtig också, gått fram och tillbaka två gånger. Känns härligt att röra på dig fastän förkylningen fortfarande har mig lite smått i sitt grepp. Har nog gått över till slutet av veckan, då kan jag nog försöka ta mig en runda vid vattnet i Alvik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback