Too Big

Glömde mina mjukisbyxor hemma i Eskilstuna, har Jimmies för stora mjukisar på mig nu. Hade varit trevligt att ha sina egna sen om man kanske går ut och promenerar eller joggar. Får ta och inhandla ett par nya antar jag. Polotröjorna fick jag med mig iallafall, lika bra det eftersom det lär vara helvetiskt kallt uppe i Sidensjö. Vad paradoxalt egentligen, för det sägs ju inte vara kallt i helvetet. Kanske skulle parafrasera; Ohyggligt kallt. Tänkte säga djävulskt kallt, men då skulle jag varit där åter igen.
Åt nyss en kiwi och en banan... eller ja, två bananer. Lite hungrig efter att ha burit på den tunga väskan. Jag brukar alltid säg till mamma att hon aldrig ska handla mer än hon orkar bära. Känner att jag kanske borde tillämpa det när jag packar. Antar att det är böckerna som utgör mycket att packningens vikt. Blev att jag tog med mig
Nobels testamente, får se när jag börjar läsa den. Eventuellt när vi är där uppe. Utgångspunkten för dagen är att vi ska komma iväg vid 18-tiden. Hoppas verkligen inte att vi ska åka senare än så. Jag litar fullständigt på Jimmie vid ratten, men det finns så många andra faktorer som kan ställa till det. Halka, ilskna älgar med en förkärlek till bilar av märket Audi eller klantiga bilister. Take a pick...

De ringde förresten från Clas Ohlson när jag satt på tåget till Stockholm. I got the job =) Ska börja i mars med en liten utbildning. Tråkigt nog är jobbet bara på helger, men det är helt klart bättre än ingenting alls. Kanske kan få tillbaka mitt förstånd då jag åter får sysselsätta mig. Men när jag kom fram till Alviks tunnelbanestation hade de biljettkontroll då man ska ut. Jag har köpt ett häfte för barn/ungdomar upp till 20år för att det är billigare. Åker väl inte tunnelbana alltför ofta nu. Är inte långt ifrån att vara under 20, tur att de inte ville se legitimation. De kanske mest är glada att folk faktiskt köper biljetter och inte "plankar" som det heter.

Jag har varit en duktig dotter idag också, mamma och jag pratade om elräkningen häromdagen. Hon tycker att det kostar lite väl mycket med tanke på att jag knappt varit hemma och sådär. Finns så många saker hemma som står på standby. Därför drog jag ut sladden till digital-boxen, stereon och DVD:n. Samt drog ut timern till min golvlampa. Ganska idiotiskt att man inte bygger elektriska prylar med en ordentlig avstängningsknapp såsom TV:n. Stryk ska de ha. Ska se om det gör någon skillnad, lite iallafall annars är det något som inte står rätt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback