Att aktivera sig

Är glad för att jag ska få arbeta på H&M imorgon, ska verkligen bli skönt att aktivera sig på ett annorlunda vis. Det är avvikande från det jag vanligtvis sysselsätter mig med. Fast jag är ganska nöjd med vad jag hittat på idag. Solade tidigt idag och det var verkligen underbart skönt!
Innan jag gick till solariet hade jag påbörjat en ny bok som jag sedan fortsatte med när jag återvände hem. Verkar ganska bra hittills, är
Historikern av Elizabeth Kostova. Tänkt och läsa en stund ikväll, iallafall fram till 21 då Grey's Anatomy börjar. Kan inte vara uppe så sent som jag brukar i och med att Ewe hämtar mig vid Lidls parkering kl 06.30 imorgon bitti. Ska bli väldigt intressant och se vilket skick jag är i såpass tidigt på morgonen.

Gick förresten genom min skivsamling i går kväll, började bara le när jag tog ut vissa skivor. Några av de väcker sådana minnen, spelade några stycken också. Skivan som fastnade i CD-spelaren var hursomhelst Take 5 - "Against All Odds". Är väl egentligen inte särskilt bra, men jag minns att jag verkligen gillade en av låtarna skarpt. "Shake It Off" är faktiskt rätt bra, eller kanske den inte alls är det. Bara att den tar mig tillbaka ungefär 6-7 år och gör den bra automatiskt. Vad vet jag?

För någon vecka sedan när jag och mor var på väg ner på stan såg vi en man som gick runt ute med ett par sandaler. Han hade först plastpåsar på fötterna och sedan hade han tagit sandalerna på sig över det. Var då det var som kallast ute, både jag och mamma blev ledsna av att se det. Kände verkligen för honom, så hemskt att man måste gå runt och frysa på vintern för att man inte har ett par ordentliga skor. Iallafall skor som täcker hela foten. Det här var ju sommarskor! Det jag skulle komma fram till var att jag åter idag såg den här mannen, men då var det inte sandaler han bar på fötterna.. utan det var ett par riktiga kängor. Kändes bra på något sätt, känns lite konstigt att le. Men att man unnar honom att han har ett par riktiga vinterskor. Om han hade plastpåsar i skorna kan jag dock inte svara på, men det är nog sannerligen skönare med ett par kängor än ett par sandaler. Oavsett om det är plastpåsar han har först på fötterna.

Nu ska jag ta och fortsätta med boken, känner att den ligger bredvid mig och kallar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback