Back in Sweden

Kom hem natten till lördagen, planet var för senat ungefär två timmar pga något tekniskt problem med landningsstället. Man kom fram till slut hur som helst.
Har verkligen haft det underbart på Kefalonia! Varit minst 43 grader varje dag, man kände sig lite fuktig hela tiden men det var rätt skönt ändå. Kändes aningen suspekt att komma hem och känna "kyla".
Det som var det mest skumma med hela resan var att man inte fick slänga toalettpappret i toalettstolen. Men jag antar att de har lite dåligt avloppssystem.
Hur makalöst det än var att vara där, kändes det ändå väldigt härligt att åter komma "hem".

I lördags sprang vi runt lite i Barkarby och i Kista. Fröken inhandlade ett par svarta stövlar till hösten, de var riktigt fina och sköna! Jimmie köpte köksstolar på Mio, varav en sitter jag på för tillfället. Ganska bekväma, men efter en stund kommer jag nog behöva ha en dyna eller liknande.
Jag har försökt titta på mobiltelefon, men inte hittat någon som jag är helt såld på. Finns en, men på Onoff står det en viss batteritid och på Nokias hemsida står det något helt annat. För mig är batteritiden väldigt viktig, de flesta telefoner jag tittat på har uruselt batteri. Jag förstår inte hur tillverkarna tänker när de gör telefoner med en batteritid på två-tre timmar. Det känns som om man knappt hinner gå utanför dörren innan batteriet lägger av. Sen är det allmänt känt att batteriet blir sämre med tiden, hur blir det då efter kanske ett år? Jag ska alltid vara så undersökande när jag ska köpa något, men det är ändå bra. Känner mig dock väldigt petig. Mamma är på mig och vill att jag ska köpa en ny telefon för hon är väldigt angelägen om att få min. Skulle nog passa henne bra för att det är en fliptelefon och hon har en tendens att glömma ta på knapplåset - hela det köret.

Sitter och väntar på Jimmie för tillfället, har gjort en sallad till lunch. Börjar bli lite småhungrig, därav att jag hoppas att han kommer snart. Vi ska åka i väg till Lövsta och slänga lite grejor och sen ska vi väl plocka en aning här. Jag har städat lite, men blir mer sen när han plockat undan sina verktyg och dylikt.

Får se om det blir en uppdatering lite senare =)

Kommentarer
Postat av: Björn

Har du inga vänner? :(
Bara jag någonsin som lämnat en kommentar
i den här bloggen.

2007-07-31 @ 14:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback