Finally!

Äntligen fungerar internet hemma hos Jimmie igen. Ringde till honom för en stund sen och talade in ett triumferande meddelande ;)
Har suttit i telefon i evigheter känns det som.. de från ComHem hade varit här i källaren och kikat om allt stod rätt till och lämnat en lapp i brevlådan med ett nummer som man skulle höra av sig till om internet fortfarande vägrade fungera. Då har fröken talat med någon där och han hjälpte mig! =) Så skönt! Var ett förbaskat pillande på allt möjligt. Men nu är allt bra igen =)
Ska snart ta och göra mig i ordning, ska springa ner till Alviks torg innan jag ska till manikyristen. Tänkte se om det går att göra kopia på Jimmies nyckel och även inhandla lite skinka och dricka. Bussen åker 17.30 från Cityterminalen. Ska försöka hunsa honom att åka in så tidigt det bara går - ingen lust att stressa i värmen. Men jag tänkte göra lite smörgåsar till resan. Glömde köpa skinka i går när jag var och handlade. Smörgåsar, yoghurt, MER och lite mineralvatten. Borde man klara sig på tycker man. Får se till att äta innan vi åker också.

Förresten hade jag nog aningen tur i går. På jobbet, då gick jag på Dam-avdelningen på morgonen, sedan blev jag skickad till Herr/Underklädes-avdelningen. Trots att det är mycket varmare där föredrar jag den avdelningen på något vis. Blir inte lika mycket kö och sedan är det oftast färre människor där än på andra avdelningar. Förmodligen för att det går snabbare att plocka underkläder. Blev glad trots hettan. Åkte med Tina till tåget, vi var kvar en stund på lagret då hon skulle samtala med en av våra chefer. Åkte därifrån kanske vid halv fem och var nere på stan strax innan kvart i. Promenerade i egen takt till tågstationen, inga brådska i och med att tåget inte skulle avgå förran 17.04. När jag väl närmar mig stationen inkommer det ett tåg på spår ett där Stockholmståget oftast avgår i från. Tittar upp på den stora skylten vid spåret och ser att det är ett försenat tåg på väg på Stockholm. Då fick jag eld i rumpan och springer allt jag kan (med min tunga väska) in på stationen för att hämta ut min biljett. Så långsam har maskinen aldrig varit!! Hann med nöd och näppe på tåget. Hann bara kliva på, sedan stängdes dörrarna. Hjärtat slog otroligt fort vill jag lova. Var tur att jag hann med det försenade tåget, för det tåget som jag egentligen tänkte ta skulle ersättas med buss.... Jag tackade de högre makterna. Jag och kille satt och samtalade hela vägen till Stockholm, var trevligt med lite sällskap. Jag har blivit mer och mer på det viset att jag tycker om att prata med främlingar.. nu lät det där lite fel.. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att det inte ska låta sådär. Men det är kul att prata med folk i alla fall. We'll leave it at that ;)

Nej, om man kanske skulle ta och göra sig i ordning lite smått. Måste se till att packa för oss båda, har en idé om hur det ska bli i slutändan. Vissa saker vägrar jag ha i väskan som jag inte kommer ha uppsyn över. Ingenting värt att stjäla men det blir säkert ett par grader där nere.. hrm. Får se om jag uppdaterar innan vi åker =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback