Norrlandsresan

Åter hemma, kom i försig hem från Sidensjö natten till måndagen men fröken har verkligen inte känt för att skriva något. Åkte hem från Stockholm sent på måndagen för att sedan jobba på tisdag. Jobbar fram till fredag, sen är det Stockholm som gäller =)
Bussresan upp till Ö-vik gick ganska bra med tanke på att varken jag eller Jimmie kissade under 7 timmar och 30 minuter. Världsrekord för min del i alla fall. Jag vägrade i försig att använda toaletten på bussen, lika bra att jag inte kände behov av att gå på toaletten. Vi roade oss med att spela kort, snacka skit och bara vara. Gick ganska snabbt ändå, trodde det skulle gå lite trögare. Lyckades vinna en glass och en lunch på kortspelet i alla fall. Förloraren skulle bjuda vinnaren alltså. Det här med att jag vann är genomgående för helgen märkte jag sen =)
Jag och Jimmie har avnjutit frukost i solen på uteplatsen, njutit av det underbara vädret vid deras stuga. Jag drog fötterna i vattnet. Är en sjö precis vid deras stuga... hundarna svansade runt mig på stranden, gick inte så bra att sola då. Skulle skvätta vatten och sand på mig hela tiden ;) Så söta så!
Då övergick jag till att spela kubb med min älskling. Fröken vann med 8-2. Första gången jag vunnit i kubb dessutom, men måste erkänna att jag var rätt vass ändå. Bra motstånd fick jag =) Här lyckades jag vinna ett par trosor, två par strumpor och en massage. Sedan slutade vi satsa och bara spela. På söndagen vann jag med 5-4, lite mer jämnt då. Jag låg under till en början, men jag kom igen ;)
Hann även med en liten löprunda på några kilometer på grusvägen där vid stugan. Var rätt varmt, men jag bet i hop. Övergick till att studsa på studsmattan sen, man kände av det i kroppen dagen efter. Muskler som jag inte brukar använda fick vara med i matchen också ;)

I helgen tog ju folk studenten, därför tänkte vi att vi skulle ta hans BMW in till Ö-vik för att kolla läget. Var rätt dött för övrigt, men inte på alla ställen... Vi skulle åka på en gata där (som jag absolut inte vet namnet på), där står det polisbilar. Vi blir stoppade och Jimmie får visa sitt körkort och blåsa. Sedan berättar den trevlige polismannen att det är bötbelagt med 1000kr att köra på den här gatan efter 21 på kvällen. För att skippa detaljer, vi slapp få en bot i alla fall. Polismannen tyckte vi skulle ta de här 1000kr och gå ut och äta en fin middag. Tack snälle polisman säger jag bara ;)
Hade en alldeles underbar helg däruppe, ville inte åka därifrån. Skulle inte varit helt fel att vara där några dagar till. Var så fridfullt och härligt, bara få njuta av livet. Men jag får hålla till godo till den 20:e juli då vi åker ner till Kefalonia. Ordet längta är inte tillräckligt för att ge den här känslan inom mig rättvisa.

Gått bra att jobba de här två dagarna, i går fick jag vara på övervåningen och märka kläder samt hänga upp kläder. Var väldigt skönt att slippa call-offen, men luften var väldigt dålig däruppe också. Usch säger jag bara. Fast det var lika hemskt nere på call-offen i dag. Fast dagen har gått rätt fort ändå, båda dessa dagar. Hoppas på att resterande dagar på arbetsveckan ska försvinna lika kvickt som de som passerat.
Varit ute och sprungit en runda i skogen också, sedan solat.
Nej, nu ska jag nog läsa lite innan det är dags att sova. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback