Improvisation

Rubriken har en mening, även i dag. Jag glömde bältet till jeansen i morse och insåg att det skulle bli en mycket jobbig dag om jag inte lyckades finna något som kunde vara substitut till just skärpet. Väl uppe på märkningen kom gruppchefen på en lysande idé som förmodligen räddade min dag. Hon hittade ett sidenband som jag sen hela dagen använde som skärp. Genialt! I morgon bitti ska jag se till att ha på mig skärpet när jag åker hemifrån.  Ajabaja Mia! ;)
Har försökt vara glad och positiv i dag trots att jag var rätt obekväm i den gula PP tröjan. Var lite annorlunda att se den gula färgen i mitt synfält hela tiden. Ja, jag ser den hela tiden kring mig, men aldrig tidigare på mig. Men jag ska väl inte vara utanför och det blir jag utan tröjan =P Vande mig efter ett tag i alla fall, även om den inte ligger särskilt högt upp i min "what I like to wear"-lista.
Mår ruskigt illa för tillfället, vet inte riktigt vad det beror på. Började må aningen illa efter att jag vilade en stund, sitter och hoppas på att det ska gå över snart. Vill bara krypa i hop till en boll. Var dock väldigt skönt att sova ett litet tag, då orkar jag gå igenom massa ord inför högskoleprovet på lördag. Mycket i mitt huvud på sistone känner jag. Är tufft att försöka hålla allting stabilt och inte låta allting rinna över. I bland är det helt klart lättare sagt än gjort. Så jag kämpar vissa gånger, särskilt på jobbet. Häromdagen var det illa, riktigt illa. Då var det krafter som jag inte ens visste att jag hade som fick mig att hålla mig. Ack, vad ska det bli av detta?

Var och solade efter jobbet, var underbart härligt att värma sig i solariet. Skulle det inte vara för att man förstör sin hud om man solar varje dag skulle jag inte ha något emot att ligga där var dag. Är så varmt och skönt, längtar verkligen till sommaren! Men en sak i taget, först vår.. sen sommar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback