Replay

Har precis duschat, sitter i soffan med Jimmie och halvkikar på NHL matcher, de svänger om från match till match. Är rätt trött nu fastän jag sov ganska länge i dag. Men i går kväll när det började vankas hemgång kände jag verkligen att jag hade arbetat sex dagar i rad. Dags för lite ledigt, men det känns som om helgen bara runnit ut i sanden. Lördagen har gått fort, för fort. Efter att Jimmie hade varit på hockeyträning åkte vi i väg till Sickla och gick runt där en aning. Jag hade tänkt hittat ett par jeans, hittade ett par riktigt fina Hilfiger jeans men de hade inte mindre än 25. Till nästa helg ska jag vara mer inriktad, jag var inte på hugget förrän det nästan var stängningdags. Så typiskt! Men ett par skor blev det i alla fall, kan i för sig inte använda de förrän det blivit mycket varmare i och med att de är sommarskor. Har sett de hemma i Eskilstuna också men blev extra sugen på dem i dag.

Vi tittade på Andra chansen i kväll och åt lite glass. Häagen Dasz med jordgubb blev det för mig. Den är ofantligt god!

Har varit problem med bloggen de senaste dagarna, jag har inte haft tålamod att sitta i evigheter bara för att skriva ett inlägg. Har ju en ny look också, får se vad det blir av det. Förhoppningsvis ska det innebära färre problem i framtiden.

I fredags slog jag och Jossan vårt kartongrekord. Nu är det säkerligen någon enstaka person som läser min smörja som undra vad jag syftar på. Jo, när vi kört inlägg och fyllt på med kläder på massa hyllor hittar vi massvis med tomma kartonger som inte ska vara där m.m. Vi samlade i onsdags och torsdags i hop kanske 2-3 vagnar med kartonger, men i fredags.. då samlade vi i hop.. *trumvirvel* hela 5 vagnar med kartonger. Det är som, ja i stället för musarm har man kartongarm. Drömmarna har haft inslag av kartong också.
Har fått reda på att jag arbetar på måndag, tisdag och onsdag. Skulle med all säkerhet bli torsdag och fredag också. Är vanliga dagar nu, börjar 07.30 och slutar 16.00. Har ändå varit skönt med variation, nu har man provat på att jobba kväll och jag har absolut ingenting emot det så länge man har lite av varje.

I morgon ska jag hjälpa Jimmie på en av hans visningar, får se hur det går. Jag ska stå vid ytterdörren och hälsa folk välkomna och ge de en objektsbeskrivning. "En per sällskap" om jag ska citera honom. Verkar vara fin inne, har bara varit utanför när han fotograferade. Nu lät det där en aning fel, men vi var ute och promenerade lite när han skulle fotografera området och fasaden, allt det där. Får se om
lägenheten lever upp till bilderna.
Senare ska vi till Västerhaninge där han ska spela match och sen ska fröken åka hem till Eskilstuna.
Oj, nu tittade jag på klockan, dags att sova. Ska upp tidigt i morgon. Natti!

Kommentarer
Postat av: Björnen

Tänkte släppa en kommentar mitt i natten. :)

Du tog åt dig lite av kritiken, nu handlar bara
halva inlägget om jobb ^^, sen så skriver du inte
varje dag. Att det har andra orsaker är ändå ganska
trivialt. :))
Tänkte också tillägga att PP inte älskar mig längre. :P
Jag har valt att tacka nej till lite uppdrag
jag har funnit obekväma. Lite helger, kvällsskift och några ggr tidigare i jan/feb.
Skumt kan det tyckas, men jag är inte speciellt beroende av att jobba, ekonomiskt. Har en annan inkomstkälla som jag inte vill nämna här.
(kanske berättar nån gång)

Hur som helst, jag jobbar Onsdag nästa vecka.
Nu blev det här LÅNGT & TRÅKIGT :P
God lycka!

2007-03-04 @ 04:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback