Arms around your love

Är synnerligen förtjust i Chris Cornell - "Arms around your love". Så härlig låt! =)
Går om och om igen här hemma hos mig. Fast just nu är det bara paus i CSI och det är därför den spelas för tillfället. Ska nog dock inte se hela CSI, måste försöka komma i säng innan tio. Vore toppen egentligen!
Har väl inte varåt sådär överdrivet trött, däremot sett tröttare ut än jag varit. Men jag antar att tröttheten kommer i morgon, därav att det skulle vara finemang att komma i säng så snart som möjligt. Måste emellertid låta nagellacket torka. Jag och mitt sabla nagellack =P

Har varit ute och löpt en runda i skogen trots att det tidigare hade regnat en del. Var lite blött i spåret, men inte så hemskt som jag trodde. Så härligt, så härligt att röra på sig =) Även varit och solat, känns som om det tog rätt bra. Återstår att se helheten i morgon bitti =)

Funderade på en sak i dag inne på call-offen, där jag för övrigt malt på och malt på.
- Sambandet mellan hjärta och förnuft. Om det nu ens finns något anknytning mellan dem, i bland kan man ju undra. Hjärtat går på impuls, känslan som uppstår i en situation medan det sunda förnuftet vill att man ska tänka efter. Men vilken väg ska man välja? Det sägs att man ska tänka efter innan man gör något, men förtrycker man då hjärtats impuls? Mitt problem är att jag nog lyssnar lite för mycket på mitt hjärta, men jag tror ändå i slutändan att det är hjärtat som kommer välja det som gör mig lycklig fastän det kan kosta smärta på vägen fram dit.
Jag tycker nästan att man förstör om man tänka efter för mycket. Det sägs ju även att man inte ska tänka efter för mycket utan bara göra det man känner för. Vilken kontrovers!
Förnuftet kan nog rädda en från en del smärta - men smakar det, kostar det. Jag tror nog inte att man kan uppnå "true happiness" med förnuftet, men man ska nog inte förbise det. Är nog en salig blandning mellan hjärta och förnuft som är det ultimata. Men om man ska luta sig åt svart eller vitt, skulle jag nog välja hjärtat.

Sammanfattning: Jag är en hjärtevän men även en hjärtekrossare. För att finna lycka kan hjärtat brista under transportsträcka. Det gör dock inte vägen dit mindre viktigt, allting formar och vägleder en vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback