Back and forth

Inte blivit av att uppdatera alls, dels för att Jimmies internet fortfarande inte fungerar och dels för att vi inte varit på hans kontor. Kom i för sig hem i går men var långt i från på humör för att skriva ner lite funderingar här. Åkte buss hem i går morse eftersom jag skulle jobba. En alldeles fasanfull dag, sådant ångest. Tiden gick så långsamt. Hemskt är det ordet som sammanfattar gårdagen korrekt.

I dag är jag ledig i alla fall, fastän jag sa att jag kunde jobba om de behövde folk. Men fick inget samtal i morse vilket då indikerade att jag var ledig. Känns onödigt att jag gick upp tidigare, men kändes inte som om det var någon mening med att lägga sig i sängen igen. Känner dock nu att jag kanske skulle sova en timme eller så innan jag måste göra mig i ordning och bege mig till intervjun. Ska nämligen på arbetsintervju på H&M för ett sommarvikariat. I och med att Manpower kommer att få de flesta jobben på H&M nu under sommaren känns det väldigt osäkert med arbete för min del. Tänkte därför att jag skulle söka och i dag är det intervju, kl 14 till och med. Ska ta mig dit på Bettan (min cykel) vilket jag antar tar dryga halvtimmen. Ska ta mig förbi stan och kika på bälte åt Jimmie. Han bever något mastigt bälte till fredagen, vi ska på 30års fest med Dallas tema. Vi bestämde oss för att vara Bobby och Pamela =P

Arbetade i torsdags och den dagen var inte alls lika dålig som gårdagen. Det var lite bus som höll humöret på topp utöver det vanliga som sker. När jag återvände från lunchen var jag 100% säker på var jag hade parkerat vagnen, stod och tittade länge och försökte komma på var jag hade ställt den då den till synes inte stod där jag trodde. Efter en stund fann jag den... E hade tydligen fått ett busaktigt infall och tejpat min vagn och ställt backarna på sniskan. Dessutom hade han besudlat mina handskar genom att måla med svart tuschpenna på dem. Med handskarna på såg det ut som om jag hade svart nagellack och utöver det stod det "Pia-Mia" på handskarna. Ett namn på var hand. Så dekorativt. Sådan utsmyckning. Det var med de orden jag fick honom att erkänna sitt illdåd ;)
It doesn't stop here.. Lite senare lämnade jag min vagn i kanske 30s och när jag kom tillbaka hade någon fingerfärdig person tagit min lista. Jag förstod efter en bråkdels sekund att busungen varit där igen. Listan hamnade sedan i rätta händer.

Hade bett om ledighet på fredagen eftersom jag tänkte klippa mig och ta en sväng på stan. Frisörskan var sjuk, men vi bokade ny tid till lördagen. Var meningen att jag skulle gått på stan med Linn eftersom hon också skulle vara i Stockholm då, men det kom saker emellan för henne. I stället gick jag och betalade handpenningen på min och Jimmies resa innan Jenny och Lotta skulle dyka upp i Stockholm. Hann även med ett besök på Tommy Hilfiger där jag inhandlade en klocka till Jimmie och provade lite jeans åt mig själv. Eftersom jag skulle på stan även på lördagen la jag bara undan jeansen. Ville ha Jimmies smakråd, of course =D
När Jenny och Lotta väl kom fram spatserade vi bort till Gamla Stan och kikade runt. Vi åt på en restaurang också, utsökt! Fann Coto di Imaz på vinlistan och kunde knappast motstå ett glas av det underbara rödvinet till maten. Mums! När vi skulle gå tillbaka från Gamla Stan var det män som hade spel på gatan. Knappast lagligt...
Turister stod och viftade med 500-lappar medan de försökte gissa i vilken av de tre små askarna som bollen gömde sig i. Spelet gick ut på att mannen som höll i det hela gömde en boll under en av askarna och bytte plats på de kvickt och sedan skulle man gissa var den var. Jag och Lotta gissade rätt i princip varje gång medan turisterna uppenbarligen måste ha varit blinda för de kunde verkligen inte gissa rätt. Så sugna vi var på att ta ut pengar och göra rent hus där! Med hjälp av vårt moraliska stöd i form av Jenny lät vi bli. Inget hasardspel för oss alltså =( Fast i efterhand tänkte jag lite på det, de 500-lappar som mannen hade kanske inte var äkta. Genom att folk satsade sina pengar kunde han byta ut sina falska sedlar mot riktiga. Hrm..............

Jimmie blev för övrigt förtjust i klockan, men den såg så liten ut på hans hand tyvärr =( Vi lämnade tillbaka den på lördagen, vi skulle ändå till Tommy Hilfiger eftersom jag skulle visa honom jeansen. De jeansen jag verkligen ville ha fanns inte min storlek, därför blev det ett par andra. Är väldigt betagen av de också, men ska försöka leta reda på de andra. Fick tips på andra butiker där de kunde finnas. Även Jimmie provade jeans, men de fanns inte i hans storlek heller. Så synd om oss ;) Men eftersom han nu blev av med sin present, fick han ett linne i stället. Något måste han få trösta sig med =)
Blev att klippa sig i lördags också, är överförtjust i frisyren. Blev uppklippt där framme, ramar in ansiktet bättre nu. Var lite nervös när hon började klippa, sen använde hon något verktyg som jag aldrig ens haft i närheten av mitt hår. Men i slutändan blev det super, hon får verkligen klippa mig igen. Jimmie hade också varit lite nervös där, han vet hur jag fungerar så att. ;)
Huvudmålet med lördagen var att finna kläder till 30års festen. I och med att det skulle vara 80-tals kläder gick på second-hand butiker. Var inne på några på söder, fanns två stycken jag valde mellan. Tog den jag kände mig mest bekväm i - Jag blir Pamela Ewing på fest. Den andra kändes mer som något de hade till vardags där. Väldigt nöjd med den här klänningen. Blev ett par clip-on örhängen också. So 80s!
Jimmie hittade en gammeldagskavaj, den första och enda han provade. Orättvist! Men så bra han passade i den, nästan lite läskigt! Han behöver dock fortfarande ett stort brunt bälte, får se om jag finner något på stan i dag.

Oj, så mycket jag skrev i dag. Kommer säkerligen uppdatera senare, efter intervjun och mitt besök på solariet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback