Verbal aktivitet

Precis sett på finalen mellan Finland och Kanada. Har in i det sista hyst hopp att Finland skulle knipa guldet, men icke. Relativt tråkig första och andra period, men i tredje perioden bjöd finländarna upp till dans och det började hända en aning. Synd att det inte kom lite tidigare, då kanske de hade haft någonting att säga till om. Men ett välförtjänt silver! =) Blev redan i går alldeles chockerad över att de lyckades slå ryssarna, bara det är en bedrift!
Som vanligt har jag varit väldigt verbal med tv-apparaten, men det är inget ovanligt med tanke på att jag lever mig in i matcher lite för väl.

Har arbetat extra i dag, känns verkligen i kroppen att man inte haft mycket ledigt. Tog bussen 07.45 i morse från Stockholm, sov från och till. Var så grymt trött! Dagen har gått undan någorlunda, var skönt att vi inte var så många som plockade inne på call-offen. Alltid irriterande när det bildas kö i gångarna =(

Var väldigt skönt i helgen, jag och Jimmie var nere på stan i lördags och hade det mysigt. Jag inhandlade ett par solglasögon, rätt nöjd med mitt köp. Fick prova ett par stycken innan jag hittade några som jag tyckte om. Mitt problem är att jag har ganska litet ansikte eller hur jag nu ska uttrycka det. Kändes som om vissa av solglasögonen slukade hela mitt ansikte. Andra kändes bara inte bra, kunde inte sätta fingret på vad som var fel. Men det kändes helt enkelt inte rätt. Men dessa var riktigt underbara! Får ta kort på de någon dag och visa =)
Köpte även ett par skor, dock inga högklackade. Försökte hitta några som var lite mer vardagsanpassade men fann inga. Men ett par svarta loafers blev det i alla fall, mycket förtjust i dem =)
Vi åt lunch på Jensen's och drack rött vin respektive öl till maten. Känns inte som om jag behöver uttala mig om vad jag drack =P

Tror jag ska ta och städa lite i mitt rum i morgon efter att jag varit ute på en löprunda i skogen. Besöket på solariet får ske på tisdag eftersom jag åker på onsdag. Har tagit ledig på fredag eftersom det är en klämdag. Tänkte unna mig lite ledighet och lite Jimmie på en och samma gång.
Nej, nu ska jag ordna lite här. Tänkte försöka lägga mig tidigt nämligen =) Good luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback