Destiny

Innan jag ens yttrar något annat. Adeline - När jag var på Scanlog och inventerade fick jag göra det utan handskar. Tog för givet att de hade sådant där, men icke. Om du har några, ta med dig dem. Men det var inte så farligt. Jag klarade mig rätt hyfsat. =) Hoppas det går bra!

Ödet. Ja, ödet är som det är. Determinism - läran om att allt är förutbestämt, att viljan sålunda inte är fri. Jag tror fullt ut på det. Alla val, alla små saker som jag gör. Det är redan bestämt att jag ska göra på det viset. Somliga kanske skulle tycka att livet är tråkigt om man inte kan påverka det. Det är förvisso sant, men det ger mig tröst. Det får mig att känna mig trygg. Det får mig att tänka att det finns en plan för mig, för mitt liv. På gott och ont. Då jag ramlade på cykeln och slog mig rätt illa, det var meningen att det skulle ske för att jag skulle lära mig att ta det lilla lugna på cykeln. Samt inte cykla i berusat tillstånd, eller ja, så berusat tillstånd.
Jag tänker ändå på det rätt ofta. När saker som sker är ganska upprivande försöker jag påminna mig själv om ödet. Fast de flesta gånger önskar jag ändå att ödet skulle dra mig i en annan riktning än vad den gör. Känner att det är ganska svårt att förklara det jag menar. När jag gör ett val, oavsett om jag tänkt efter noga eller inte, ser jag ändå en trygghet i att det är meningen. Kanske är en inramad människa. Men det är min tro och det får mig att se livet på ett hoppfullt sätt. Att när något dåligt sker, kommer något bra ske inom en snar framtid för att väga upp. Inte som en ersättning, men som livets sätt att få en må bra efter det dåliga.

Har haft en bra dag, lite underlig men bra. Jag tycker att jag ångat på i gångarna som vanligt. Plockade på herravdelningen en stund och det fick mig att uppskatta underkläderna än mer. Så skönt att åter plocka och ha sig på under. Trivs mycket bra på den avdelningen och i min grupp =)
Dagen var bättre än gårdagen, hade alldeles för lite "ång" i går. Kände mig alldeles utmattad. Enda som fick lite liv i mig var E, som smög sig upp bakifrån under fikat och ryckte mig lite i axlarna. Det här gjorde mig lite skrämd, det medförde att jag spillde ut rätt mycket vatten på bordet och på min arm. Satt nämligen och höll i muggen med vatten. Herrn hjälpte dock till att torka. Kul att man vakna lite till liv.
Tränade på crosstrainern på kvällen, efter att jag skruvat och sådär med den. Nu ligger skiftnyckeln kvar härinne för framtiden. En skiftnyckel borde alla tjejer ha på rummet =)

Har försökt le och skratta mer i dag i hopp om att liva upp mig. Funkade =) Slutade dessutom två, det fick mig att känna lite extra glädje!
Var på Spicy Hot efter jobbet och köpte med mat hem till mamma och mig. Mumsigt utav bara den! Biff med bambuskott och champinjoner! =) Varit hos mormor också och försökt fixa med hennes box. Lönlöst. Satt i telefonkö till Tele2 en bra stund, de skulle skicka ut en ny box till nästa vecka. Tråkigt nog att mormor får klara sig med 1,2 och 4 bara under helgen. Hon förstår ju inget av vad som sägs, förutom finska nyheter som de visar. Men hon sa att hon skulle titta på bilderna =P Hon är alltbra rolig min mormor!

Nej, nu ska jag njuta lite av fredagskvällen och tanke på att slippa gå upp 04.30 i morgon bitti ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback