Det är inte sant

Har sovit alldeles för lite i natt, fick stressa till bussen i morse. När jag väl är framme vid busskuren är det ett jubel inombords för tjejen som röker i busskuren var inte där. Slog mig ner försiktigt på den kalla bänken. Efter en stund dyker hon upp, i och med att jag satt ner den här gången tänkte jag att hon inte kommer tända cigaretten. Jag småblängde på henne en lång stund när hon rotade runt i väskan efter dessa hemska saker. Vad gör hon? Jo, hon tänder en cigarett och börjar röka. I BUSSKUREN! Om jag frös innan gjorde jag det inte nu, kände att det kokade i mig. Men jag är nog lite mesig, samt att jag var så trött att det inte var roligt. Har frågat flera på jobbet om jag överreagerar för att hon röker i busskuren när det sitter en annan människa där. Jag har fått lite respons, de tycker också att det är hemskt respektlöst. Men i morgon börjar jag 9.00 och då kommer förhoppningsvis denna hänsynslösa människa inte stå där.

Har varit en väldigt långsam dag. Rev listor första timmen sen har det varit konstant plock. Hade väldigt mycket på underklädsavdelningen. Fast plockade på herravdelningen efter lunch ungefär. Mycket att göra, busy busy! Inte hänt något speciellt i dag, en helt vanlig dag. Slapp dock åka buss hem från jobbet, fick skjuts av Gabrielle ner på stan. Härligt! Arbetade över en timme då det inte går någon buss efter 15. Lika bra! Slutade ändå en timme tidigare i måndags när jag hämtade mamma från sjukhuset.

Var i Stockholm i går och hade mig. Jag skulle fixa naglarna hos damen nere i backen (i från Jimmies lägenhet sett). Hon ringer och avbokar för hon är sjuk. Jag trodde inte det var sant. Min enda lediga dag... grrr! Sökte på hitta.se efter någon annan jag kunde gå till. Lyckades boka en tid till kl 17 hos en tjej i närheten av Jennys sminklokaler (MIST). Jenny fick ta igen två lektioner på mig innan jag gick till henne och lyxade till mig. Jag vill inte ens säga vad Jenny gjorde mig första gången. Oh mama säger jag!
Men från en sak till en annan, riktigt nöjd efter att jag var hos den nya tjejen med naglarna. Hon var hur duktig som helst! Har bokat in en ny tid.. två dagar innan julafton. Kanon att hon arbetar på lördagar också i och med att ledigheterna inte infaller när man vill riktigt ;)

Oh, nu ska jag fortsätta lite här. Kanske uppdaterar mer sen =)

Kommentarer
Postat av: Nennie

Vi rökare är också människor! Men inte lika länge :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback