På gott och ont

Det snöar ordentligt ute och jag skulle inte vilja något hellre än att ligga i soffan med honom. En bra film, lite tända ljus och en filt över oss.

I kväll har Jenny och jag i stället frekvent telefonkontakt. Just nu på is, för hon skulle lyssna på något album. Batteriet i telefonen dog ändå precis efter att vi hade lagt på. Behöver nog laddas inför nästa samtal =P
Känns som en halvdöd fredag, jag är väl inte riktigt van att vara hemma under helgerna. Känns väldigt konstigt... och fel. För jag är inte där jag bör vara. Hela tiden kommer jag tillbaka till det. Oundvikligt.

Har hursomhelst haft en kanondag på jobbet. Vi fick höra i går att H&M inte skulle ha någon inhyrd personal. Tråkigt, inget jobb. Kul, lite ledighet. Men efter en stund sjunker det in att nu dras arbetstiderna ner. Att vara ledig, ja det är skönt i några veckor eventuellt. Sedan börjar jag klättra på väggarna. Men i går på eftermiddagen letade jag upp en av gruppledarna och frågade om alla vikariat var tillsatta. Hon visste inte riktigt, därav att vi skulle talas vid i dag. Väl i dag ringde hon efter mig på morgonkvisten och det slutade med att det blev en spontan intervju. Nu har fröken i alla fall ett vikariat till slutet av december =) Skönt att något löser sig, fast jag hade nog velat ha det lite annorlunda. Men jag är glad ändå =) Börjar på måndag kl 7, vi skulle diskutera schema och annat då. Verkade som om många på jobbet blev väldigt glada för min skull också. Många gratulationer och kramar. Man kan inte annat än känna sig omtyckt, vilket helt klart inte är fel =)

Kommentarer
Postat av: Adeline

Oj det visste jag inte, grattis till jobbet! :)

2007-11-15 @ 15:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback