Respektlöst

I morse när jag skulle ta bussen ut till Svista kl 05:32, står jag i busskuren och väntar snällt på att den ska komma. Det dyker upp en tjej som tänder sin cigarett, hon kommer till busskuren. Ställer sig en meter från mig - och röker. Jag trodde jag skulle gå upp i atomer! Man ställer väl sig inte i busskuren och röker när det står en annan människa där?! Det kanske bara är jag som resonerar på det viset. I min värld stå rman utanför busskuren och röker, om det nu inte är folktomt. Jag kände att det var alldeles för tidigt för att sätta i gång något, därav att jag gick därifrån snabbt som attan och ställde mig utom "lukthåll". Har ingen lust att stinka cigarett på morgonkvisten, ingen lust någon tid på dygnet. Det roliga är att det hände i fredags också. Samma tjej, samma tid. Börjar 6 på onsdag också, är tjejen där och gör om det tänker jag öppna munnen. Oavsett om det är för tidigt på dygnet för att starta något. Helt respektlöst! De flesta människor tycker faktiskt inte om cigarettrök. Skandal! Usch, så uppretad jag blir bara jag tänker på det.

Har gått bra på jobbet idag, var listansvarig. Gick hyfsat, bara så mycket papper. Hade mer plock i dag på underklädsavdelningen än vad det brukar vara. I alla fall sen jag började nere på call-offen igen.
Hade fått ett fint meddelande skrivet på en kartong i morse också. Fick ett gott skratt hursomhelst!
Fick sluta en timme tidigare också, tog bussen till sjukhuset och hittade mor. Slapp ränna i trappor och åka hiss. Vi åkte taxi hem sen i alla fall =) Ögat ser lite läskigt ut nu, men ska tydligen bli bättre om ett par dagar.. förhoppningsvis.

I morgon är det Stockholm som gäller. Ska få lite nagelvård på förmiddagen, sen ska jag handla lite på stan hade jag tänkt mig. Ska eventuellt även följa med Jenny till MIST och agera offer som jag vill kalla det. Hon har några make-up lektioner att ta igen och då tänkte hon utnyttja mig medan jag ändå är där.
Åh, om man kanske skulle hoppa in i duschen nu. Kanske uppdaterar mer sen... we'll see.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback