An old friend

Såg att jag hade fått ett par kommentarer av Emily! Som jag saknar den kvinnan!
Ska strax ta och skriva ett mail till henne. Om det inte kommer fram och du läser det här: - Maila mig!

Dagen började ju bra.... skulle ta en mugg med vatten i morse i väntan på att morgonmötet skulle börja och då slinter jag med handen när jag ska ta upp muggen. Vad händer då? Jo, den åker i golvet och det är vatten överallt! Jag lyckades dock missa mig själv, thank God. Bara suckade och gick för att hämta en disktrasa. Det roliga eller annorlunda ska jag nog säga, var att jag inte tyckte det var ett dugg pinsamt. Tyckte mest det var besvärligt att torka upp. Bra det! Riktigt nöjd med det framsteget. Får hoppas att det inte var tröttheten som gjorde sig synlig där och dränka känslan av pinsamhet.

Tydligen lyssnade vi på morgonprogrammet på P3 ett tag. Tror att det var på P3 de läste upp ett citat som jag direkt kände igen. Värt att nämna att jag log och kände mig ytterst nöjd med mig själv. Heja IB!

"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."

Som jag gillar Doktor Glas, verkligen en av de bästa böcker jag läst. Blev så förvånad när jag hörde citatet i radio.

Tränat lite grann i kväll, var så otroligt trött när jag väl hem. Vackert väder när jag cyklade hem, men aningen kyligt. Hösten blir alltmer påtaglig, härligt på ett sätt. Allting känns så storslaget men samtidigt stillsamt. Min största oro inför hösten/vintern är temperaturen. Jag som fryser så lätt. Det är bara att pälsa på sig!
På tal om att pälsa på sig, jag ska försöka ta mig ner på stan i morgon och finna något att ta på mig till på fredag. Jag och Jimmie tänkte äta middag på en restaurang på Söder för att fira hans födelsedag =) Han fyller i morgon, men då kan jag inte vara där. Ska emellertid dit på onsdag efter jobbet, tänkte överraska honom med något litet =)

Ska försöka få med mig min balklänning också. Kommer bli lite att bära på, men det ska förhoppningsvis gå bra ändå. Tänkte att det kunde vara bra att klänning är hos Jimmie, då slipper jag tänka på den aspekten ju närmare vi kommer till Jennys fotografering. Nu är det säkerligen ingen som förstår vad jag talar om. Jenny pluggar till hår och makeupstylist och jag ska ställa upp på en fotografering som ger en henne bilder till sin portfolio. Lite pirrigt, jag trivs väl inte alltför bra framför kameran.. men men. Får göra det bästa av situationen. Klart man ställer upp när en av ens närmsta vänner behöver en. Blir ett brudtema på det, därav min balklänning som jag för övrigt älskar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback