Sanslös

Morgonen kunde varit bättre, jag och Gabrielle hade ner en massa vagnar med kläder som vi givetvis fick hänga upp igen. Minst sagt frustrerande, dock blev dagen bättre ju längre den fick fortgå. Sorterat en massa kavajer och jackor, varit flitiga =)
Hade öronpropparna i ett tag när de hade ången i gång. Det är ett ljud som letar sig in till mina trumhinnor och ger mig gåshud, samt ont i huvudet. Gabrielle smög sig upp bakom mig (egentligen inte, men vi låtsas) och observerade mig en stund. Jag, alldeles omedveten om det här, sorterar och räknar i lugn och ro. Hon säger hej och jag vänder mig om alldeles livrädd och skriker till. Det här i sin tur skrämmer henne och hon ger i från sig ett lika förskräckt skrik.

När jag ändå tänker på saker som framkallat skratt. När jag stod och väntade på henne i morse gick det förbi en man, tillsynes väldigt hurtig. Då böjer han sig ner och drar något genom gräset. En ölburk. Klockan 06.30, på en onsdag. Han stoppar ner ölburken i fickan på collegetröjan och går raskt vidare. Kanske på det viset man ska motivera sig vid träning?

Lyssnar för tillfället på
Radioseven och varvar ner en aning. Mamma och jag har varit ute på en promenad i skogen, jag sprang ett varv efter det också. Vi gick förbi fåren som gick där i sin inhängnad. Drog åt oss lite gräs och matade dem. Mamma böjer sedan ner kvistar från ett träd för att de ska få mumsa på det. De blev alldeles galna och bräkte för glatta livet. Varenda får samlades runt där. Såg ytterst roligt ut, mamma som lutar sig mot stängslet med helvetiskt mycket får kring sig. Det är vid sådana tillfällen som man verkligen önskar att man hade kamera med sig. Helt obetalbart att se det =)

Inte mycket kvar på min kväll, försöker lägga mig före 22 varje kväll. I bland lyckas jag, i bland inte. Idealet är strax efter 21, men det händer alltför sällan.
Läste ut Flickan från ovan i går kväll. Inte en av de bästa böcker jag läst, men helt läsbar. Funderar på vilken bok jag ska läsa härnäst, men kan inte riktigt bestämma mig. Ett dilemma för morgondagen i och med att jag inte kommer påbörja något i kväll.

                                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback