Where I left off...

Ja, det blev ett lite abrupt slut i går på grund av vissa påtryckningar från en väldigt spelsugen herre ;)

Robert spelar lite med en kompis, jag sitter här och skriver och fryser. Är väldigt kyligt ute, men på något sätt är det ganska mysigt att se regnet och rusket utanför fönstret. Allt är bra bortsett från att jag fryser enormt om fötterna, trots att jag har varma strumpor på mig.

Mötte upp Robert nere på stan i morse, utanför polishuset. Han hade varit på intervju hos PersonalProffsen, som jag arbetade för förut. Passade på att hämta ut hans pass också, det var på tiden ;) Han var ganska nöjd med bilden, såg riktigt bra ut. Det är mer än vad man kan säga om min passbild.. ser inte ut som jag. Det är nästan att man tror att man inte kommer hem när man är utomlands, men än så länge har jag lyckats ta mig hem. Får hoppas att lyckan fortsätter.. Känns konstigt att vi ska byta ut kyliga Västerås mot härligt soliga Kokkari på Samos (i Grekland). Ska bli så skönt =)
Måste hem till mig på fredag eller lördag för att ordna med min packning. Återstår fortfarande ett problem, vi vet inte hur vi tar oss till Arlanda på söndag.. men ingen panik.. ;)
Jag har köpt det jag behöver till resan, såsom hårinpackning och hårband som ska skydda håret lite i solen. Jag köpte även en väska till skolan, den är inte riktigt min stil men ändå är den det. Laptopen får plats i den och det var lite det som var idén med väskan. På väg hem igen gick vi förbi lilla Spicy Hot och köpte med oss två rätter hem. Mums!

Vi har fortfarande inte hittat kvittot till sänggaveln, men det var inga problem när vi åkte förbi där i går. I och med att 185 gaveln var trasig, skulle vi försöka se om de kunde beställa en 165cm i stället. Det var inga problem, när den nya kommer är den mindre och förhoppningsvis hel. Kan inte hoppas på annat =)

Sen skulle vi till Apoteket ute på Hälla för Robert skulle hämta ut ett recept, sedan hittar han inte receptet. Vi har letat so galningar i bilen och i hela huset. Inte ett spår efter det. Jag tror att de har en hustomte som tar alla viktiga papper. Då har vi alltså blivit av med ett kvitto och ett recept... where are they? Det är inte som att de fått ben och sprungit i väg, knappast troligt.

I går lagade jag lite mat här också. Blev kycklingfiléer med en sås gjord på creme fraiche, äpplemos, curry och dill. Det här och pasta kokad med purjolök. Smakade inte riktigt som när min mamma gör det, men det smakade helt okay. De andra tyckte att det var jättegott och det betyder väl att dagens matlagningen gick hem. Yes ;)

Nu måste jag försöka värma mig lite... uppdaterar senare =)


Kommentarer
Postat av: Robban

xD du kommer få laga mat många gånger...suit ure self ;) Love U puss

2008-08-06 @ 01:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback