Föregående

Hade börjat skriva föregående inlägg, men inte publicerat det. Vanligtvis brukar det bli det gamla datumet när jag sedan uppdaterar det. Men inte nu.. hepp.

Hostan har blivit bättre, men sitter i lite grann fortfarande. Får se om den helt försvunnit tills jag slutat äta tabletterna.
Veckan har gått ganska fort faktiskt, varit på hyfsat humör för det mesta. I måndags jobbade jag 11-20, fast i och med att bussen kom fram strax innan tio lyckades jag övertala en gruppledare att låta mig jobba över en timme. Jag vill inte bara slösa bort en timme på att sitta i matsalen och vänta på att jag börjar. Nu har de ändrat på H&M att man inte längre kan jobba strötimmar. Med strötimmar menar jag att jag t.ex inte kan få börja sju när jag egentligen ska jobba 9-18. Men jag antar att det alltid finns undantag eller om man frågar riktigt snällt. I måndags var det ju så att jag antingen skulle vara på jobbet strax innan tio eller strax innan tolv. Bussarna går ju inte alltid så bra. Samma sak de dagarna jag slutar 15. Då går det inte heller någon buss. Då måste fröken vänta i matsalen i 40 minuter. Hela syftet med att sluta tidigare försvinner då.

På söndag ska jag jobba övertid i alla fall. I och med att jag tagit en och en halv veckas obetald semester kan det vara klokt att kanske få in lite extra pengar för att fylla ut. När jag ändå är inne på ämnet pengar är jag aningen missnöjd över att man inte fick sin lönespecifikation i fredags. På H&M skickar de inte hem den utan de delar ut den. För mig är meningen med lönespecifikationen att man får se hur mycket man får innan det kommer in på kontot. När de ger den på måndag har man redan kunnat logga in på sitt konto efter 00.00 och sett vad man får. =(

Nej, nu sitter jag här helt sminkad och färdig. Måste bara byta om till jeans. R har kommit, vi ska väl ner på stan en sväng. Plus att jag måste kommai håg och köpa en Harry Boy, mamma tjatar alltid om att jag ska minnas det på lördagar. Nej, nu åker jeansen på. Ha en trevlig lördag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback