Totalvägrar

Det verkar inte bättre än att den här luftvägsinfektionen vägrar att gå över. Kändes bättre efter att jag började äta tabletterna, en aning i alla fall. Men i morse när jag vaknade hade jag åter svårigheter att andas och var täppt i näsan. *suck* Jag som innerligt trodde att antibiotikan skulle hjälpa och göra mig frisk. Tydligen inte. Ska ringa till vårdcentralen i morgon och försöka få någon tid på fredag då jag börjar 14. Då slipper jag gå tidigare från jobbet. Är så less på det här. Vill vara frisk och kunna andas utan ansträngningar.. Tog för övrigt den sista tabletten för någon timme sedan.


Talade med mor när jag var på väg hem från bussen. Hon visste inte om hon skulle skratta eller gråta. Hon hade nämligen fått parkeringböter.

På min mormors privata parkeringsplats.

Skrattretande.

Hur som haver, måste hon ringa till dem.. vilka det nu var som utfärdat böteslappen. De hade fyllt i att hon hade brutit mot nr 18 som var något om parkering på förbjuden zon. Verkade lite fel med tanke på att det fanns en punkt, nummer tio tror jag det var. Att man parkerat på reserverad plats. Det är just vad min mormors parkeringsplats är. Reserverad. Min mormor bor på bottenvåningen och parkeringsplatsen är i anslutning till hennes bakdörr.

Det som är dumt är att min mamma och mormor inte har samma efternamn. Säkerligen därför de gett henne böter. De har antagligen kollat upp vem parkeringsplatsen tillhör och vem som är ägare till bilen. Inte samma efternamn - böter.

Det som är aningen lustigt är att min mamma parkerat på mormors parkeringsplats i säkerligen 14 år. Inte en enda böteslapp. Varför ska de börja lappa hennes bil nu?

Hon var i alla fall lika förbryllad som jag. Men jag kan förstå parkeringsbolaget då min mor och mormor inte delar  fternamn. Aja, hon får se till att ringa dit i morgon och ordna upp det.


En annan lustig sak är telefonräkningen som kom i dag. 711kr. 630kr är fasta avgifter, resten har vi ringt för. 81kr alltså. Helt sjukt. Sa åt mamma att vi ska säga upp telefonen. Det känns inte särskilt värt de pengarna. Får se vad vi gör med det. Ska undersöka om man kan låta det vila i kanske ett halvår. We'll see.

Fröken är mycket trött i kroppen. Kanske var ett misstag att jobba extra i går. Känns inte riktigt bra i ryggen. En redig massage skulle inte sitta fel. Jag längtar innerligt till min semester som börjar precis efter att jag stämplat ut tisdagen den 4:e mars klockan 16:00. Så skönt! Ser verkligen fram emot det! Lite ledighet och kvalitetstid. Resan kommer bli grymt rolig och uppfriskande. Behöver verkligen komma bort. Det trevligaste är nog sällskapet ;) Vi kommer ha kul, så kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback