Destruction Derby

Min mamma är underbar. Hon vet hur hon ska få mig att må bättre för stunden. I bland vet jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till utan henne. <3

I min mening är människan utav en destruktiv natur. Både gentemot sig själv, men även mot andra. Man har svårt att unna andra människor lycka då man själv inte är i närheten. Även om man själv känner lycka kan det vara så.
I mitt eget fall, då jag känner mig tillfreds med livet, har jag alltid en känsla av att det är något runt hörnet som lurar. Hur länge varar min lycka? Allting har ett bäst-före-datum i min värld även om mitt inre tror på något evigt.
Allting är egentligen ett virrvarr i mitt huvud. Men det känns ändå skönt att få skriva ner stormen.
Man förstör för sig själv och man förstör för andra. Helt omedvetet i de flesta fall. --> människans natur.
När det gäller mig brukar jag oftast fördärva det som rör mig, ovetandes. Genom handlingar och ord. Merendels genom ord. Jag är så klumpig i bland. Jag vet vad jag menar när jag yttrar mig, men det kan uppfattas som något helt annat hos en annan människa. Tacksam skulle jag vara om personen då ifrågasatte vad jag just sagt i stället för att låta det gro och ta upp det vid ett senare tillfälle.

Nej, nu måste jag badda ögonen med något iskallt. Svullen är nyckelordet.

Kommentarer
Postat av: Gary

Alla människor tvivlar, analyserar, det är det som gör oss till människor. Vi får bara inte låta det styra våra liv.
Du verkar vara en toppentjej med stort djup. Hoppas du mår lite bättre.:-)

2008-01-09 @ 21:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback