Inget

I dag blir det inget jobb för min del. Har hostat som en tok i natt, alldeles slut i halsen. Sedan har jag fruktansvärt svårt att andas. Till och med så svårt att det tar emot att prata för det gör att det känns alldeles stramt över bröstkorgen och upp mot halsen. =( Ska ringa till vårdcentralen vid åtta och försöka ordna något akut-tid. Har ju känt mig hängig sedan november/december. Trodde det bara var årstiden som gjorde mig alldeles seg, förstås i kombination med jobbet. Det gick över i samband med att jag blev sådär sjuk. Trodde verklige att det skulle vända. Jag hann bli bra, sedan gick det ett par dagar och det händer något igen. Det är tungt att andas och jag är täppt i näsan. Nästäppan har släppt lite, även om den håller i sig. Nässprayen fungerar sådär, tror att den är lite "svagare" på något vis då den kan användas varje dag. Ska nog ta och införskaffa Otrivin och sedan fortsätta med Renässans, som everyday-sprayen heter. Vilka bekymmer... men det är störande (om man nu kan uttrycka sig på det viset) att det aldrig riktigt går över. Är grymt sugen på att börja löpa i skogen igen, men det är inget jag är kapabel till att göra. Hetssprang in på lagret efter min halsduk i fredags eftersom jag höll på att missa bussen. Trots att jag blev häftigt andfådd kände jag njutningen av att springa. Som jag har saknat det!

Mia vill bli frisk och det är snarast!

Hoppas verkligen jag får någon tid i dag...

I helgen skulle jag till Stockholm för att klippa mig... hrm. Nej. När jag sitter på tåget ringer de från frisörsalongen och säger att frisören ringt och sjukanmält sig. Sådan otur jag har! Nu menar jag inte att hon inte har rätt att vara sjuk, för det har hon. Men det är typiskt att det just är när jag åker till en annan stad för att klippa mig. Hade verkligen sett fram emot det. Orkar inte åka till Stockholm en tredje helg i rad, mest med tanke på att jag nästnästa helg åter igen ska dit. Ska på Finland-Sverige i Globen. Ska hursomhelst boka en klipptid på en salong här i stan. Är så less på håret, måste klippas snarast!

Shoppade lite lätt i helgen, hitta en Hilfiger skjorta på rea som jag är överförtjust i. Samt ett par skor på H&M som jag spanat in när jag plockat dem på lagret. De är gulliga på något vis. Orkar inte riktigt fotografera dem klockan sex på morgonen. Får se om jag gör det senare i dag eller i morgon. Sen blev det lite smått och gott.
Var en trevlig, men psykiskt turbulent helg. Mycket känslor, frågor och situationer som blivit diskuterade och i den mån det gick - utredda. Även svar på frågor som man kanske inte riktigt var beredd på. I efterhand kan man ångra att man ställt frågan, då svaret inte blir vad man förväntat. Men det är ändå bättre att veta sanningen än att leva i ovisshet. Detta fastän sanningen gör att man får ont i magen, rent ut sagt ett motbjudande illamående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback