Påfrestande

Tämligen negativa rubriker jag har nuförtiden. Kan inte hjälpas... har haft en riktigt tröttsam dag. Var på inlägg i tre timmar innan det blev plock av kläder. På inlägg kör du ut kartonger på en vagn som du sedan ställer in på sina platser. Finns A, B, C och D-nivå. Vi tjejer arbetade två och två i och med att vissa av kartongerna är dödstunga rent ut sagt. Var riktigt jobbigt för kroppen, fastän vi var två. Ryggen var inte så glad. Antagligen det som gjorde mig så trött, för när jag sedan skulle gå och plocka kunde jag knappt hålla ögonen öppna. Nickade till medan jag hade handen i en kartong. Mycket smidigt vågar jag påstå. Efter lunch var jag aningen piggare, försökte hålla tempo för att hålla mig vaken.
När jag väl kom innanför dörren här hemma kände jag mig smått lycklig. ÄNTLIGEN HEMMA! Som jag har längtat hem hela dagen. Ska snart ta och sova också. Rysligt trött!

Miss E presenterade dagens skämt. Ett dåligt sådant som man skrattar åt ändå. "Ta kartongen, det är en order". Det kan ju tolkas på två vis. Så dålig att man nästan bara måste dra på smilbanden.

I morgon är det fredag. Skönt! Var tänkt att jag skulle ut, men det kommer jag nog inte orka. Arbetar dessutom på söndag. Kanske bör vila ut mig lite...? Låter som en god idé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback