Semlan - min belöning.

Var meningen att jag skulle göra en uppdatering i går, men det blev inte av.

Det gick i alla fall bra hos läkaren, han tittade i öronen och in i munnen på mig. När han skulle titta i näsan, min för övrigt rinniga näsa, säger jag fyndigt: - Varning för snor.
Jag kan inte riktigt svara på varför jag sa det.. för det var rätt uppenbart i och med min nästäppa. Han tittade aningen chockerat på mig, men småskrattade sen.
Tog två blodprov, ett i fingret och ett i armen. Det från fingret visade ingenting, men han skulle höra av sig om drygt en vecka med resultatet från det andra provet.

Efter att jag blivit stucken och tappad på blod, bestämde jag mig för att köpa en semla för att belöna mig själv för att jag var så duktig ;) Gott! Hämtade ut recept på Apoteket i samma veva. Eller ja, mer att jag köpte semlor i samma veva. Fick en hostmedicin med efedrin i som skulle vidga luftvägarna och en nässpray med kortison i. Båda har hjälpt, redan en timme efter att jag tog hostmedicinen hade jag lättare att andas. Till i dag hade nässprayen worked its magic. Första gången på över en vecka som jag inte sovit med munnen öppen och inte haft en täppt näsa på jobbet. Skönt! =)

Dagen har gått undan illa kvickt, började förvisso klockan nio i dag. Men slutade 18, det var de två sista timmarna som var aningen långsamma. Man hinner bara blinka innan det åter är helg.
Har dock funderingar på att jobba över resten av veckan. Får se hur det blir med det, ska tala med gruppledaren.

Sa att jag skulle fotografera skorna jag köpte, men det har inte blivit av ännu. Får ta det en annan dag då jag är på humör. Måste dessutom ladda batteriet till kameran, märkte att det var slut häromdagen.

Var nära på att somna i stolen här, kanske ska ta och lägga mig tidigt i dag. Chockera och vara utvilad i morgon.. perhaps. Ska ta och borsta tänderna i förebyggande syfte ;) Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback