Home...

Nu är jag hemma i Eskilstuna. Åkte hem med 19:35 tåget i går från Västerås. Mamma är en sådan raring att hon kom och mötte upp mig med cykeln. Vi gick längsta biten, men sen när vi började komma närmare hem skjutsade hon mig. Var aningen skeptiskt till att ta skjuts av henne, men till synes gick det bra =)

I går när Robert och jag vaknade sågade vi och spikade in de sista listerna. Nu är rummet nästan klart, bara målning kvar på fönsterbrädan och dörrkarmarna. Känns så skönt att man äntligen börjar närma sig slutet. Nu har vi förvisso hallen kvar, men det är inget avgörande moment direkt. När jag åker till Västerås nästa gång ska vi måla klart och sen är det bara att ställa in sänggaveln och sängen i rummet. Visst det tillkommer lite saker dit in, men vi får se vart allt annat hamnar. Jag är väldigt glad för att jag får en egen garderob, vanligtvis har jag mina kläder i ett hörn. Inte i en hög, men fortfarande vikta i väskan eller vad jag nu fraktat de i. Ska bli skönt =) Men måste köpa någon doftpåse eller dylikt, vill inte att mina kläder ska lukta färg. Nog för att lukten försvinner efter ett tag.. men ändå =) Åker förmodligen till Robban igen i helgen, kanske söndag. Vi får se ;)

Är kanonväder ute =) Väntar på att solen ska kika fram på vår balkong, sen ska jag ligga där och sola mig. Tråkigt att jag inte var kvar hos Robban, det hade varit så skönt att ligga i sin solstol ute på deras gräsmatta. Aningen smidigare än att ligga här på balkongen. Men man får nöja sig med det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback