Vista = min fiende

Jag var på bra humör innan, men det här hemska operativsystemet gör mig arg. Tänkte att jag skulle göra en snabb uppdatering innan jag började spackla och hålla på. Men nej, när jag slår på datorn ska uppdateringar konfigureras som tog så förbannat lång tid att jag blev sur. Inte nog med det, tar det upp så stor del av min hårddisk. Har hört att många haft problem med Vista och det är väl därför som det är så mycket uppdateringar. Men jag vill inte att halva hårddisken ska försvinna på det här operativsystemet. Är inte alls förtjust i det, tycker XP fungerade mycket bättre. Är inte heller särskilt förtjust i layouten.. antingen är jag dum.. men i mapparna kan man inte ha den där kanten till vänster som fanns i XP. Tycker det är så störande, känns som att hela bilden liksom drar sig till vänster i och med att blir så tomt till höger. Usch. Om jag skulle få välja skulle jag nog vilja ha XP på den här datorn. Frågan är om man kan få en kostnadsfri nedgradering eller vad man ska kalla den.

I och med att Robban och jag vaknade så sent... 12:30... Jag vet, det är skandal. Men vi satt uppe så länge i natt och spelade med två av hans tyska kompisar. Jag tror klockan var ungefär 02:30 när vi la oss i sängen och slocknade ganska direkt. Jag vill inte ens tänka på hur många timmar som vi faktiskt spelade. Hrm, nevermind. Let's just brush that off. A new day, new hours to spend however we like =)
Har legat ute i trädgården några timmar och låtit solstrålarna smeka våra vita kroppar. Måste få lite färg innan vi ska till Grekland, annars kanske vi bränner oss. Men i dag får vara den nya början. Vi började ju lite smått förut, men det har ju nästan bara varit dåligt väder sen dess. Har det mot förmodan varit bra väder har jag varit inne på lagret och jobbat. Men nu kör vi igen. I morgon ska vi försöka ta oss upp vid nio, ta en runda i Rocklunda och sedan en trip till solariumet på Robbans gym. Vi kallar det för Robbans gym för jag har helt glömt bort vad gymmet heter ;)

Robban ska snart i väg på frivillig fotbollsträning, jag tänkte försöka sätta i gång lite i rummet. Tanken är att jag ska spackla fönsterbrädan, slipa och måla dörrkarmarna igen. Sen måla tak+vägg i hallen. Får se hur mycket som blir gjort innan han hunnit tillbaka. Som vanligt planerar man väl att man ska hinna mer än vad man gör, men jag brukar försöka vara så effektiv som möjligt. Nej, här sitter jag ombytt till skitkläder, ska försöka ta tag i det här nu. Måste bara be herrn ta ner taklampan i hallen, samt lyfta ut en stol. Uppdaterar senare och då ska jag minsann lägga ut bilder på rummet, före och hyfsat färdigt efter. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback