Kommit över

Jag har kommit över Tysklands förlust i går. Hade önskat att de skulle vinna, men icke. Jag och Robban satt nere i köket och tittade på matchen, jag flyttade runt matbordet på grund av spänningen, gick runt i köket, hängde och klängde på honom. Jag var inne i matchen om man säger så..
Har varit en skön helg ändå. I och med att jag slutade 22 i fredags sov jag hemma natten till lördag. Tog 09:52 tåget till Västerås. Fick panik när jag skulle köpa biljetten nere vid den här snabb-automaten som jag kallar den. Drog mitt SJ-Prio kort, knappade in resan och drog mitt kontokort. Väntar på utskrift... error. Panik och ilska. Springer upp till kassorna och frågar panikartat om hjälp. Man skulle ta ett kontoutdrag senare för att se om det dragits, med all sannolikhet hade pengarna satts in på kontot igen. Jag sprang till en annan automat och köpte en ny biljett. Väl i Västerås skulle jag ta ett kontoutdrag vid tågstationen.. ja, då var automaten avstängd. Bra. Gick in till stan, på kontoutdraget visade det sig att pengarna var insatta igen. Jag gick och köpte en latte på Gränden, köpte lite trosor på H&M som jag hade kikat på när jag gick på underklädsavdelningen (min avdelningen alltså). Sen promenerade jag hem till Robban.
Blev IKEA sen det har jag redan skrivit om =)


Har inte beställt datorn än, ska ringa till Folksam sen och höra om hemförsäkringen, om den täcker stöld av dator. Tänkte i och med att det har pratats mycket om att dessa försäkringar man tecknar på diverse elektronikkedjor.

Sen ska jag säga upp vårt telefonabonnemang hos Telia. På förra räkningen hade vi fasta avgifter på över 600kr och vi hade kanske ringt för 150kr. Känns sådär..

Yeah, nu ger jag mig. Lite skakig efter träningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback