Bad girl

Jag har varit så dålig på att uppdatera den här bloggen. Njöt för mycket av min semester att bloggen hamnade i skymundan. Inte haft en tanke eller lust att uppdatera den. Men nu när vardagen åter infinner sig är det dags att ta tag i saker och ting, så som att träna till exempel.
Jag har tidigare nämnt att jag haft svårt att andas och varit täppt i näsan i flera månader. Tack vare R har det hjälpt. I alla fall andningen. Skönt, ett problem halvlöst åtminstone. R is the best ;)
Jag och R var ute och promenerade raskt i något spår nära Rocklunda. Blev någon kort stint med jogging. Men det var meningen att det skulle vara någon sorts mjukstart. I dag drog jag fram min crosstrainer, spelade hög musik och stoppade in öronpropparna i mina öron för att till en viss gräns dämpa gnisslet. Nej, jag har inte löst gnissel-problemet. Crosstrainern låter utav bara den. Har köpt nya brickor, men inte blivit av att byta ut de gamla. Another day. Funkar med öronproppar och hög musik. Var väldigt skönt att åter röra på sig, dagens omgång gav eftersmak. Mer, mer, mer! Jag och R ska försöka ta oss till samma motionsspår i helgen. Lite påskmotion =)

Jag ska även nämna att det är någon skitstövel som stulit min cykel!!!!!!!! GRRRR!!! Har stått i källaren med ett punkterat däck ett bra tag känns det som. Förra veckan tog mor tag i det och lämnade in cykeln för "reparation". I söndags, när jag skulle jobba övertid cyklade jag som vanligt till tågstationen och tog sedan bussen ut till Svista. Arbetade mina 8h, tog bussen tillbaka till tågstationen. Den synen jag möts av.. chockerande. Ingen cykel! Gick runt lite i området och letade, men ingen Bettan. Sabla idiot/er!!!
Nu måste jag försöka få tag i en cykel. Jag och underbara R som lyckades trösta en gråtande Mia i telefonen, på väg hem från stationen, ska ta och titta på cyklar inom en snar framtid. Eventuellt på fredag om det är något som har öppet i och med att det är en röd dag. Begagnade cyklar i samma stuk som Bettan går ändå på en runt 1500kr. Dessutom finns det inte många sådana i Eskilstuna och Västerås-områdena. Jag har lite svårt att ta mig till andra städer i och med att jag varken innehar körkort eller äger/kan låna en bil. Sen finns det begagnade för 2000kr+ men det känns som om jag lika gärna kan köpa mig en helt sprillans ny cykel. Bara lägga till femhundra kronor eller något. Mormor har dessutom sagt att hon lägger till lite pengar. Är väl som en liten påskpresent om jag har förstått det hela rätt.

Jag har lite svårt att hitta tillbaka till vardagen. Vill inte riktigt inse att min korta semester är slut. Var så skönt att vara lite fri. Hade så kul i Tyskland. Jag hittade ju lite nya vänner också. Jag har rangordnat de dessutom:

1. Corny (müsli-bars med yoghurt/jordgubb)
2. Pläumchen (plommonlikör i små söta flaskor)
3. Dickmann's kokostoppar/kokoskyssar med skum i

Nummer ett och två köpte jag med mig hem till Sverige. Efter min förlust i söndags åt jag upp det sista som fanns av Corny. Ledsen och deprimerad var jag. men Pläumchen finns kvar i skåpet. 24st små flaskor ska återstå, om inte mor varit där och smakat. Hon fick nämligen smaka den och hon tyckte de var väldigt goda.

Jag var förresten och hämtade mina beställda böcker från bokrean i går. De hade kommit medan jag var i Tyskland. kände att det kanske var på tiden att de hämtades ut. Började läsa en av de i går och den verkar hittills ganska intressant. Har ännu inte kommit så långt, därför hoppas jag att den bara blir bättre och bättre =)

Lewis Perdue - "
Arvet efter Da Vinci" heter boken i alla fall om det skulle vara av intresse.
Nu ska jag nog sätta mig mer bekvämt och läsa en aning =)

Kommentarer
Postat av: Gablo

Kolla in vad jag hittade http://www.dickmanns.de/flash/

2008-03-19 @ 17:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback