Delirious

                                                David Guetta - Delirious



Varit på jobbet i dag i tio timmar. Jobbat nio utav de tio timmarna. Valde att ta bussen till jobbet i morse och det innebar att jag var en timme tidig. Men när jag steg upp extra tidigt i morse såg det ut att vara så kallt och ruskigt att jag inte ville cykla. Bra val! Dels för att det var svinkallt, men dels för att jag fick jobba övertid en timme innan mitt schemalagda pass. Då gick inte den timmen till spillo =)
Har varit en rätt bra dag ändå, plockat lite och sen hållt på med listor. Var listansvarig på herr-avdelning i dag.
I morgon ska jag eventuellt jobba övertid, en av gruppledarna ska ringa mig i morgon bitti om det blir något eller inte. Enligt schemat är jag ledig, men jag skulle gärna vilja jobba extra. Försöker få in så mycket som möjligt innan det är dags att börja studera. Då får man ju vända på varenda krona... jaja. Jag försöker mitt bästa.

I dag har det blivit en del diskussioner. Hockey - Finlands vinst och Bäckströms fina målvaktsspel.
Sen har jag och de andra nog berört så många ämnen. Bland annat Lyxfällan, avsnittet som visades i veckan. Jag såg bara en snutt, men det var tillräckligt. Jag blev upprörd och rent av chockerad när killen förklarar att han sa upp sig på jobbet för att han tyckte det var tråkigt! Visst, många finner sitt arbete väldigt tråkigt. Men inte går de och säger upp sig utan att ha någon alternativ inkomst. I alla fall på något sätt kunna klara av hyran och dylikt, utan att ta en massa konstiga lån. Skulle det vara så enkelt, att man bara säger upp sig så fort något är tråkigt? Visst det är en härlig tanke. Men hur ska man försörja sig? Jag kanske skulle klara mig med tanke på att jag bor hemma. Jag har dessutom inga spelproblem. Hur som helst, just att han svarade på det viset, ja, det gör mig lite upprörd. Finns så många som längtar efter ett jobb, men inte får något. De skiter i om det är tråkigt eller inte, de vill ha en inkomst. Jag ska i för sig inte säga något, jag längtar till dagen jag slutar. Men jag slutar för att jag vill vila lite innan jag börjar studera. Det är på lite andra grunder, det har inget med tristess att göra. Jag vill utveckla mig, lära mig mer. Fast det kanske har med tristess för hjärnan, för att den inte är så aktiv på jobbet. I bland då..

Nej, om man kanske skulle ringa baby och säga godnatt. Sen sova.. utifall att det blir en arbetsdag för mig i morgon. Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback