Ingen känsel

Har precis avslutat en konversation med Robban på TeamSpeak. Skönt att ta av sig allt från huvudet. Nu har han åkt i väg till jobbet. Att älsklingen orkar dessa nattpass...

Jag har varit så trött i dag att ord inte ens räcker till. Låg i sängen hur länge som helst, natten till i dag, men sömnen ville inte komma. Slut kom den väl, kanskes sovit dryga 3½ timme. Inte särskilt mycket.. var bara att kliva upp klockan fyra i morse och göra sig i ordning. Jag har varit sådär trött att man knappt har någon känsel. Jag orkade inte cykla, tog bussen i stället. Säkrast. När jag cyklade från tågstationen (där jag parkerar min cykel) kände jag inte att jag cyklade. Såg att jag gjorde det, men allt var så automatiskt. Jag lät mig själv föras hemåt med Jenny på andra sidan luren.
På vägen hem ser jag en Securitas-bil. Extremt smart som jag, är cyklar jag lätt efter bilen. När han stannar och kliver ur börjar jag prata med honom. Pratade om parkeringsböterna på min mammas plats, han cirkulerar tydligen även i mitt hemmakvarter ;) Hur som haver, han vet vilken bil jag menar och sa att han skulle faxa ut till de som arbetar att de ska ge f*n i mammas bil. Han berättade att han själv nästan lappade bilen för att jag inte såg privat P-skylten. Jaja. Får se vad det blir av det där.. för böter ska det icke vara!!!

Eftersom Hemnet krånglade sådant i går, tänkte jag att jag skulle lägga ut länken till den fina lägenheten som jag är så överförtjust i. Den är inte som min förra favorit, som för övrigt tagits bort från nätet. Antar att den är såld.
Fin lägenhet - klicka.

På måndag är det fyra visningar, var en till som dök upp i dag. Den var helt okay, inget som sa: wow.
 I går anmälde jag mig själv och Robban till öppet hus på Mälardalens Högskola (i Västerås). Nu känner ju han till skolan, men vi tänkte att det skulle vara intressant att gå på öppet hus. Om inte annat för min skull, jag som inte är bekant med skolan. 14 juni blir det, är i för sig ett tag kvar. Men lika bra att anmäla sig medan man minns det. Minnet är ju så bra, men kort.

Jobbade 6-15 i dag. Men blev måttligt nöjd på eftermiddagen när jag frågade om jag kunde jobba i en rast för att få gå 14:45. Jag får svaret att de säger i från, jag får i så fall ta 15 minuter tjänstledigt. Det är tydligen helt okay att jobba in någon rast om man slutar 13. Det hör till saken att hon som också jobbade 6-15 med mig i dag, fick jobba in sin rast för att gå tidigare. Plus att det är en man som gör så varje dag. Lite rart var det att han hade gått och sagt till att det ska vara lika för alla i sådana fall. Tyckte det var fint att han tog mitt parti där, han verkade upprörd efter att jag hade berättat detta.
Jag fick i alla fall ta min onödiga fikarast, sen gick jag hem 14:45. Skyndade mig ner till bussen och åkte hem till det trygga. Det är inte som att jag vill sluta tidigare för mitt eget nöje, utan för att jag vill ta 14:55 bussen. Annars måste jag vänta till 15:40. Min åsikt är att hela idén med att sluta tidigare är att man ska komma hem tidigare. 40 minuter går helt till spillo om jag ska vänta på bussen. Nu får det vara som det är, men jag blev väldigt besviken.

Jobbar 9-18 i morgon, skönt med lite mer sömn. Ska strax borsta tänderna och sen ringa till Robban och säga godnatt. Eventuellt kika förbi vardagsrummet och fråga mamma vad hon tycker om årets Eurovision-låtar. Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Emily

Gud vilken jattefin lagenhet:) Hoppas ni far den!

2008-05-21 @ 10:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback