Inget arbete

Har sovit lite oroligt i och med att jag förväntade mig att jag skulle få jobba övertid. Men de ringde och meddelade att det inte blev något. Skönt egentligen, behövde nog en dag i lugn och ro. Eller ja, en dag som jag inte är på jobbet. Allt som oftast känns det som om jag är där jämt. En tanke som slagit mig är att jag egentligen skulle kunna sova i ett tält utanför H&M. Det skulle inte vara så dumt, för man är ju oftast där. Hade varit en smart idé om det nu inte vore för att jag inte är mycket för att tälta. Jag har tältat en gång... och det var på min balkong (tredje våningen). Ungefär på det viset låter mina campingerfarenheter.

Vad har jag ägnat mig åt i dag då?
- Jag har sovit ut.
- Städat skrivbordet och ett skåp.
Very productive.

Vet inte riktigt vad jag ska underhålla mig med resten av dagen, men jag antar att det blir en pratstund med älsklingen när han vaknat. Hans sista vecka att jobba natt, sen är det en dagsvecka... sen slutar han. Vilket as ;) Själv jobbar jag till 11 juli. Surt... men när jag väl slutat på fredagen där, kommer jag inte ångra mig.

Nej, nu ska jag nog ta boken och lägga mig i soffan. Omläsning av "The Great Gatsby".
Uppdaterar senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback