Mätt och belåten

Som de flesta andra morgnar är jag mätt och belåten efter frukost. Jag äter väl inte den mest spännande eller varierande frukosten, men den fungerar alldeles utmärkt. En skål med havregrynsgröt med äpplemos och en skiva mörkt bröd med kaviar. Kan det bli bättre? Jo, säkert. Robert var på en lägenhetsvisning i morse och köpte med sig frukost hem. Too late. Då hade jag redan proppat i mig min frukost. Aja. Vad ska man göra? Jag får gå och köpa mina egna croissanter om jag vill ha någon annan dag. Lika bra att det inte blir något sådant för, bara onyttigt.
Var på ganska bra humör när jag steg upp, men nu känns det sådär igen. Typiskt. What to do..

Har skrivit in allt för nästa vecka i min kalender. Blev ingen ledig dag, men jag kan i alla fall gå på tysklektionerna nu =) Missade båda den här veckan på grund av lektioner som ingår i mitt program. De går givetvis först, tyska är bara något jag vill läsa utöver. Läraren och jag kommunicera via mail och det fungerar också. Har redan mailat en massa frågor angående grammatiken. Just nu läser jag en kurs på 7,5 poäng i  tyskgrammatik och ordbildning. När den är slut kör tysköversättning och fraseologi (7,5p) i gång. Lite tråkigt bara att jag missar hälften av lektionerna för att de kolliderar med programmets lektioner/föreläsningar. That's life I guess, men jag försöker mitt bästa ändå.

Var ledig i går och den dagen försvann på sitt eget sätt. Läste lite marknadsföring och försökte komma på lite idéer till vår case seminar som min grupp har på tisdag. Stod lite halvstilla, har ett koncept i huvudet men kan inte omvandla det till en diskussionsfråga... än. Var uppe och fixade (målade och spacklade) i lägenheten som renoveras i huset. Roberts familjs hus. Det där blev en konstig mening, men den förmedlade i alla fall mitt budskap. Dagen rann i sanden kändes det som.

Kanske är det så som att jag får mer gjort när jag är ensam. Mycket möjligt. Robert var hemma i går också, i dag har han föreläsning och dylikt.
Nej, nu ska jag nog göra upp en plan för hur jag ska gå till väga med det jag har i uppgift att göra till nästa vecka. Have a good day!



Deep thoughts....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback