Not in the mood

Känner mig inte alls på humör för att skriva på engelska i dag. Tycker redan det känns som om jag tappar lite svenska ord här och var, hemskt egentligen. Men jag antar att jag blir lite förvirrad när jag skiftar språk till som tätt. Det gynnar min engelska enormt, men kanske inte det mest fördelaktiga för min svenska. Men men, jag antar att jag kommer att skifta språket här, från och till. Tror till och med att jag kan ha nämnt det när jag körde på med min nya språkidé på bloggen.

Jag sov alldeles för länge i dag, var tänkt att jag skulle fixa lite med tyska. Jag har gjort det, men jag har inte hunnit med riktigt allt jag ville göra. Det viktigaste var att förbereda inför "utvecklingssamtalet" vi ska ha med vår tysklärare under lektionen. Jag har suttit och skrivit ner lite punkter om vad jag tycker och tänker om undervisning. Jag föresöker att lämna ut lite punkter, som egentligen är helt oväsentliga, men det är lite för personligt. Jag är inte överdrivet förtjust i läraren och jag tror att han är allt annat än förtjust i mig. Vad an detta? Han kan ha under höst och vårterminen visat det på olika vis, genom språkbruk. Men jag försöker glömma det för det är bara distraherande för min inlärning.
Bestämde mig för att "skita" i honom och koncentrera mig på att få reda på hemligheterna inom det tyska språket. Det fascinerar mig så, men det gör mig även tokig i bland. Säkert R också, särskilt då det är han som får läsa genom det jag skriver. I bland har många konstigheter uppstått, men jag är ytterst tacksam för att han tar sig tid och hjälper mig =)

Jag ska strax ta och göra mig i ordning, sakta med säkert. Ska nog äta en lätt lunch och sen göra några smörgåsar som jag ska ha med mig till skolan. Blir en lång dag igen, säkert inte hemma förrän vid halv elva. Men jag ska försöka uppdatera då. Ska fota presenten jag fick av R. Han köpte med sig det från Kroatien =)

Hörs senare! Ha en underbar onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback