Avslutning

Jag slapp springa till tåget, väldigt glad för det. Jag åkte med två från min tyskagrupp. Blev så tacksam när de erbjöd skjuts åt mig. Var hur skönt som helst och jag var så tacksam. Jag åkte med de till Torshälla och sen tog jag bussen hem. Helt okay med tanke på att bussen från Torshälla går hela vägen hem till mig. Tog 35 min innan jag kom hem därifrån, men jag slapp i alla fall vänta på tåget i 2 timmar. =) Kanske ska åka med de nästa onsdag också!
Tyskan gick bra i dag, hade två delar. Första delen var ordkunskap och den andra är grammatik. Två olika lärare i det här. Den som jag har i grammatik hade jag förra året i översättning och vi är inte särskilt förtjusta i varandra. Han får mig att känna mig riktigt illa till mods. Det är precis som att han ser ner på mig på något vis. Vi hade bara en introduktion där, nästa vecka kör vi i gång ordentligt med grammatiken. Men det ska inte vara några problem i och med att jag klarade grammatiken galant förra året när jag läste Tyska 1 - grammatik. Kommer gå bra =)

I morgon har jag första lektionen i Microeconomics. Får se hur det går, spännande =) Tror förresten att jag får min kurslitteratur i morgon också. Fick mail i morse från Adlibris om att mitt paket skickats från dem, vilket borde innebära att de är mina i morgon ;) We'll see om jag får någon avisering via SMS. Ska ut och promenera med Gabrielle efter jag varit i skolan. Ska försöka hämta böckerna innan i så fall. Ska bli nice att träffa Gabbe igen, var ett tag sen =( Ska pälsa på mig ordentligt med tanke på hur kallt det var i kväll. Burr!

Jag skulle ju berätta om den där obehagliga drömmen jag hade i natt, men jag tror jag skippar det. Har försökt skaka av mig den hemska känslan hela dagen och vill inte väcka den till liv nu igen strax innan det är sängdags. Ska försöka ta mig i säng nu, ska upp lite tidigare än tänkt. Åker tidigare till Västerås nämligen =)

Uppdaterar i morgon sen! Godnatt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback