En dag i taget

Jag tror spiken börjar tränga in i min träskalle. Lite grann i alla fall. En dag i taget, en dag i taget. Det är en bra början. Det gör mig lugnare på något vis. Jag var helt förstörd i går, i morse också för den delen. Men det känns helt klart bättre när jag kom hem igen. Jag känner mig lugnare, inte som en filbunke men ändå lugnare. Vilket känns skönt! =)

Ingenting går från dag 1 till dag 2. En dag i taget, sen får man se vad som händer sen. Men att ta det som det kommer. Det är en bra inställning, en mycket bra sådär Jag har hört det sägas många gånger, men inte förrän i dag, konstigt nog, kände jag verkligen, fan det här är en bra idé och jag är tillfreds med den tanken. Annars vill hjärnan alltid vara motsträvig, som det står på min kopp, "Mia den motsträviga". Jag skrattar så gott när jag ser den, fick den av pappa när jag var kanske 6-7 år om jag inte minns fel.

      

Det står en text på andra sidan muggen, men det blev så suddigt när jag försökte fotografera det. Skriver ner det i stället!

När människor är dumma
och inte vet sitt bästa
då ropar vi på Mia
för hon kan ju ta spjärn,
säga stopp och tänk om!
Så lirkar hon oss alla
in på bättre vägar,
när Mia får bestämma
har vi det bra igen!


Klockan är runt 18 och jag är helt slut. Jag trodde det var senare, men icke. Kan ha att göra med att jag gick upp så tidigt och att jag inte sovit så mycket i natt. Betyder dock att jag kommer slockna senare i kväll. Inte mig emot, jag är värd en natt med härlig sömn. Förhoppningsvis utan tänder och tåg ;)

Åh, så skönt att jag mår ganska bra i kväll. Jag tror mycket beror på att jag faktiskt inte behövde tvinga mig själv till "en dag i taget" mottot, utan att den i dag sjönk in naturligt. Jag ska inte älta saker som hänt och definitivt inte saker som inte har hänt. För det är ingen idé att må dåligt över sådant som endast är skapat i fantasin. En dag i taget, man vet aldrig vad morgondagen bjuder på. Det känns som en sund tanke och det är nice att den känns naturlig i sinnet. Vissa saker kanske det tar lång tid att få in i huvudet, men när det väl sker, då är det lovely! Jag har fått in en bra sak och det motiverar faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback