Gott med te

Sitter här med en kopp te, Persian Earl Grey. Mums =) Är lugnande för magen också, i min mening. När jag ändå är inne på det, har fått i mig mer i dag =) Hur skönt som helst! Nu kanske det börjar bli bättre och bättre. *hoppas*

Har gått genom tyska i dag, får se hur det går på fredag. Jag ska göra mitt absolut bästa. Kommer säkert grina illa för jag kommer at få gå upp mycket tidigare än vad jag är van vid. Tentan börjar 8:30, vilket innebär att jag måste ta tåget 6:52, jisses! Inget jag ser fram emot särskilt mycket, men när jag väl sitter på tåget känns det nog bättre. Är bara just när jag vaknar (eller väcks) som jag inte vill gå någonstans. Blir så bra så! ;)

På onsdag när jag åker till Västerås för upprop och lektion i tyska, ska jag kika på kurslitteraturen för våren. Jag hinner ner på stan, till Akademibokhandeln, innan det börjar. Så det blir toppen! Sen hade jag tänkt att jag skulle beställa böckerna från nätet, mycket billigare. Förhoppningsvis tar det inte två veckor innan jag får böckerna. Fast om det är de böckerna jag tror att det är, tar det cirka en vecka. Det står inte några ISBN nummer på MDHs hemsida, ville kika om det var de jag hade hittat på Adlibris hemsida.

I går, innan mamma cyklade till jobbet var jag nere i källaren med henne och kikade på hennes pedaler. Jag skruvade åt någonting, sen ringer hon när hon är på jobbet och säger att halvvägs till jobbet låste sig pedalerna. Hrm, jag skruvade på något jag inte borde ha rört. Annars brukar det gå väldigt bra när jag försöker fixa, men man kan inte alltid vinna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback