Aha, all day.

Efter att jag uppdaterade sist har jag suttit nästan hela dagen och kvällen med att försöka få i hop världens bästa tal om Nürnberg. Kommit hälften. Jag brukar alltid skriva på svenska först, för att få ner alla tankar på ett språk jag kan utomordentligt. Blir enklare då tycker jag. När jag närmare mig slutet på den svenska versionen gick det väldigt segt. Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Men jag har väl blandat lite allt möjligt, zoo och fotboll och lite sånt =)

Förutom en kväll fylld av Tyskland har jag idag även varit en snäll dotter. Jag följde med mamma till cykelmannen för att lämna in hennes cykel på lagning. Sen fick jag skjutsa henne på min cykel. Men hon väger inte så mycket, så det gjorde inget att hon satt därbak. Vi var hos mormor och fikade också, när vi nästan är hemma ringer cykelmannen och säger att han inte kan laga den. Nehe, då var det bara att cykla tillbaka dit, med mamma på pakethållaren. Sen fick jag cykla i fred på vägen hem. Cykelmannen kunde inte beställa hem rätt del till cykeln och han sa att vi borde ringa återförsäljaren. Enda problemet är att cykeln är köpt i Västerås och om den ska dit måste jag fixa skjuts. Vi har ju ingen bil. Jag ringde återförsäljaren och jag ska försöka få dit cykeln på något vänster. Jag funderade på om man kan ta med cykeln på bussen. De har ju stora utrymmen... de har ju nyligen börjat med en busslinje mellan Eskilstuna och Västerås. Måste ta och kolla upp det. Mindre problem att ordna skjuts inom Västerås... men men. Får se hur det går med det hela. Hoppas definitivt på det bästa!

Nej, om jag skulle fortsätta med mitt här =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback